Het fantastische eiland verlaten - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu Het fantastische eiland verlaten - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu

Het fantastische eiland verlaten

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

02 Februari 2013 | Sri Lanka, Negombo

1 februari 2013

Onze laatste dag :-(. We zijn vroeg uit bed gegaan vandaag om optimaal te genieten van deze dag. Na het ontbijt met uiteraard een verse fruitshake zijn we in de taxi gesprongen. Een kleine 2 uur later stapte we uit in Pinnawela. Hier is het grootste opvangtehuis voor olifanten. Er is een park waar ze los rondlopen en drie keer per dag baden in de rivier. De olifanten moeten de weg oversteken en door een toeristisch straatje naar de rivier lopen. Het is een spektakel om te zien. Een politieman loopt voorop met een alarm in zijn handen en zodra het afgaat moet iedereen naar de kant. De souvenirrekken worden naar binnen gehaald en de olifanten lopen rustig naar de rivier onder begeleiding van enkele mahouts. Echt een plaatje om te zien, ruim 70 olifanten staan of liggen in de rivier met op de achtergrond bergen en groen. We zijn er bij gaan zitten om er op onze laatste dag even goed van te genieten. Tevreden reden we een paar uur later weer terug naar Negombo.

Gelijk de badkleding aangetrokken om een duik in de oceaan te nemen want het was vandaag weer erg warm. Negombo staat bekent om de strandverkopers en dat wordt je naar een tijdje zat. Een vrouw kwam bij ons om kleding te verkopen, Cees had het even helemaal gehad met de verkopers en draaide de rollen even om. Cees probeerde onze strandlaken te verkopen aan de vrouw, ze schoot in de lach en ging Cees nog even door. Naar een leuk toneelstukje van Cees vertrok de vrouw zonder iets te (ver)kopen, het was erg grappig.

We hadden in de ochtend al de sleutel van de kamer ingeleverd maar gelukkig was de eigenaar van het guesthouse zo aardig dat we zijn douche mochten gebruiken. De douche was ook wel nodig naar al dat zweet, zout en zand. In een van de winkeltjes kwamen we een ander Duits stel tegen waar we gisteren ook mee hadden gegeten. Ook dit stel is heel aardig en besloten om met zijn vieren het laatste diner te nuttigen. Ook zij verlaten morgen Sri Lanka en dus hebben we de hele reis geëvalueerd. Conclusie: Sri Lanka is geweldig! Om 10.00 uur in de taxi gestapt op slippers. Sonja schrok toen ze het erf van het guesthouse afreden “waar zijn onze schoenen”. Snel teruggelopen en ja hoor daar lagen ze nog in een zwarte plastic zaken in een donker hoekje, pffffffff. We hebben een eeuwigheid in de rij van de incheckbalie gestaan. Hierdoor hadden we niet veel tijd meer om te winkelen en konden zo de bus naar het vliegtuig instappen.

2 februari 2013

Gelukkig hebben we een beetje kunnen slapen in het vliegtuig waardoor de 10.5 uur best snel ging. In Rome echt moeten haasten om het vliegtuig naar Nederland te pakken. Bij de douane werden we nog uit de rij gehaald omdat we Arrack hadden gekocht in Sri Lanka en dat mag niet ingevoerd worden in Italië. Hij zag het door de vingers omdat hij zelf ook in Sri Lanka is geweest en gek is op Arrack (hadden wij even geluk). Na 2 uur vliegen kwamen we aan op Schiphol. Alleen onze bagage is blijven hangen in Rome………….we hopen dat het snel nagestuurd wordt.

Bedankt voor al jullie reacties!

We gaan Sri Lanka echt missen!!!

• 09 Februari 2013 - 10:25

Carmen:

Waren weer topverhalen!! Volgend jaar weer??;-)