Verjaardag op een bountystrand - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu Verjaardag op een bountystrand - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu

Verjaardag op een bountystrand

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

20 Januari 2014 | Filipijnen, El Nido

18 januari 2014

Cees heeft vanochtend niet gezongen voor Sonja, gelukkig maar ... Bij een strandtent een heerlijk ontbijt genomen met versgebakken bruin brood en een fruitshake. Om 9.00 uur gingen we islandhoppen met de israelische vrouw die ook vandaag jarig is, toeval. De boot is een grote kano met 6 armen die uit komen op bamboo stokken aan de zijkant, we noemen het de spiderboot. Met wapperende haren in de wind (vooral bij Cees) opweg naar de eerste snorkelspot. De boot dreef boven het koraal en je zag vanuit de boot het kleurrijke koraal en de kleurrijken vissen. Cees sprong gelijk het water in zodat hij nog beter alles zag. Hij zag heel veel verschillende vissen en het voelde alsof hij in de film finding nimo zwom., hij heeft hem gevonden! Sonja heeft ook een poging gedaan om te snorkelen maar nadat ze naar drie minuten een grote vis zag zat ze gelijk weer in de boot. Onderweg naar het tweede koraal zagen we al twee schilpadden zwemmen in het blauwe water. Bij de tweede spot ging de gids ook het water in om schilpadden te zoeken, Cees heeft twee grote zeeschilpadden van heel dichtbij gezien. De zon scheen op het water waardoor het koraal mooi van kleur was. Sonja lag ondertussen lekker te zonnenbaden op het dek. We vaarden langs een parelkwekerij, je wordt op Palawan doodgegooid met parelverkopers. Op een klein eilandje met bountystrandje heeft onze gids een lunch bereid. Zonnen, lezen, eten, schelpen zoeken, zwemmen en snorkelen, wat wil je nog meer op je verjaardag. Het is hier niet toeristisch dus dat maakt het allemaal nog mooier. Op een ander eiland waren verschillende hangmatten geknoopt aan palmbomen, lekker gelegen met een cocktail in de hand.

Laat in de middag waren we weer terug in het dorpje. Cees heeft nog een potje beachevolleybal gespeeld met een paar locals en gewonnen. 's Avonds met het israelische stel gegeten bij een strandtent, het oudere stel is ontzettend openminded en leuk gezelschap. We sloten de avond af met een cocktail bij een strandten. Het was een topverjaardag.

19 januari 2014

Het is weer zondag. We zijn weer vroeg uit bed om ons vandaag te verplaatsen naar El Nido. Naast de kerk is de bushalte dus we konden meegenieten van de liederen die gezongen werden. De jeepney was weer afgeladen dus reed gelukkig rustig over het stoffige zandpad. We werden op de hoofdweg weer uit de jeepney gezet. We konden kiezen om 2 uur op de bus te wachten of om direct met een miniven mee te gaan. De keuze was snel gemaakt. Na een uur rijden moesten we stoppen omdat er een parade op de weg was. We stapte uit en hoorde de stoet dichterbij komen. Een jongen in een wit gewaad hield een kruis vast met een beeld van Jezus eraan vast gebonden. Daarachter een soort van praalwagens met bloemen en kinderen. Een groep jongens die zwart geschminckt was (ja hier is dat geen discriminatie) met pijl en boog volgde en ook geschminckte meiden die aan het dansen waren volgde. Acheraan liepen de bewoners die blauwe vegen op hun gezicht droegen. Iedereen was blij, klapte, en danste. Ook wij kregen blauwe vegen op ons gezicht om het Ati-Athitan religie-festival te vieren.

Later werden we nog aan de kant gezet door militaire politie met m16 en granaten aan hun vest. De chauffeur moest uitstappen en keken even het busje in om te zien wie hij vervoerden. Bekeek de achterklep met onze tassen en we mochten weer verder rijden. De hoofdweg op het eiland is nog niet helemaal af en overal zijn ze hoofdzakelijk met de hand de weg aan het afmaken, door beton te storten. Dus dit ritje duurde uiteindelijk 2.5 uur. We kwamen aan in het gezellige druke toeristische stranddorpje El Nido. Een baai omringd met bergen, het lijkt op Phi Phi in Thailand. Net naast het toeristische gedeelde hebben we een lodge gevonden aan zee. De grootste kamer tot nu toe met het kleinste bed, een twijfelaar en een balkon met uitzicht op zee. Beneden in het restaurantje zaten drie nederlandse studenten lekker te pimpelen. We hebben de rest van de middag met ze doorgebracht. Vandaag heel weinig gegeten dus bij he beste restaurant, een italiaan, gegeten. Er was een wachtrij, maar we konden al snel naar binnen. Na een maga grote lekker pizza bij een barretje aan het strand de avond afgesloten.

• 20 Januari 2014 - 09:56

Bianca En Harry:

hèhè, ik kan jullie eindelijk weer volgen, op één of andere manier kreeg ik geen contact maar gelukkig gelijk even een inhaalslag gemaakt. Inmiddels zitten jullie al op de helft van jullie vakantie en wat een belevenissen allemaal. Kan me voorstellen dat je een verjaardag heb gehad om nooit te vergeten. We kijken al weer uit naar jullie volgende verslagen, heel veel plezier!! Lieve groetjes van ons. xxx

Bianca & Harry

• 20 Januari 2014 - 18:55

Mandy:

Hoi Cees en Sonja,

Wat fijn om weer mee te mogen genieten van jullie avontuur! En Sonja alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en leuk dat jullie het naar jullie zin hebben :-). Zoveel belevenissen echt geweldig om te lezen. .en ben alweer benieuwd naar jullie volgende verslag.

groetjes van Mandy

• 20 Januari 2014 - 19:08

Annette:

Wat een geweldige verhalen weer! Sonja nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Ceesie waarom heb je niet voor haar gezongen?? Haha veel plezier nog! Liefs Annette

• 21 Januari 2014 - 11:34

Vincent:

Gefeliciteerd met je verjaardag, son! En waauw wat zijn jullie lekker aan het genieten van deze reis. Ik ben officieel jaloers nu! groet uit nat Nederland

• 22 Januari 2014 - 15:11

Nico En Paulien:

ha die cees en son fijn om weer wat van jullie te lezen mooi he al die natuur en diemooie vissen en schilpadden op tv is het al indrukwekkend maar in het echt nog veel mooier nou wij hebben vorige week dindag een parkietje gekocht 10 wkn oud hij heet smurf en we zeggen lekker niet wat voor kleur die heeft geniet nog volop van jullie dagen en vooral van het weer als jullie terug komen neem dan maar gelijk een paar tassen lekker weer mee tot jullie volgende ber kijk uit gr en dikke kus van ons

• 24 Januari 2014 - 07:40

Carla:

Een super verjaardag dus, leuk!
    Fijne reis verder. Dikke kus