Ratten in het paradijs - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu Ratten in het paradijs - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu

Ratten in het paradijs

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

28 Januari 2014 | Filipijnen, Manilla

We slapen hier elke keer zo ontzettend goed. Het wakker worden gaat ook heel makkelijk en ook deze ochtend hadden we er weer zin in. Een ontbijtje in de hoofdstraat en een nieuw hostel gevonden omdat de slaapplaats van vannacht niet zo gezellig was. We zijn de markt overgelopen maar kwamen niet ver omdat we elke keer bekenden tegen kwamen. Reizigers die we al eerder zijn tegengekomen of waar we mee zijn opgereisd. We hebben reisverhalen en tips gedeeld met een stel uit Oostenrijk, een stel uit Zweden, een stel uit Argentinie en twee meiden uit Finland. We hebben alvast vliegtickets geboekt en bij een restaurantje aan de waterkant de verhaaltjes getikt. Na de lunch hebben we een wandeling van 1.5 gemaakt naar de hotsprings. Door de stad, langs de haven en door kleine dorpjes. Over het rode zandpad liepen we door de heuvels waar we mooi uitzicht hadden op de zee en de bergen die regelrecht uit het decor van de King Kong film komen, super om te zien. De hotsprings waren echt top. Er is 1 groot rond zoutwaterbad met uitzicht op de zee waar we 1.5 uur in hebben gelegen. De temperatuur is 40 graden en prima uit te houden. Praatje gemaakt met de filipijnse toeristen met een coctail in de hand. Deze spa middag hebben we afgesloten met een massage bij een massagesalon. In het stadje kwamen we het israelische stel weer tegen. Ze waren verbaasd om ons te zien omdat ze dachten dat wij het vliegtuig zouden nemen naar Cebu. Ze waren opzoek naar een restaurant en wij ook dus hebben we samen gegeten. Het werd uiteindelijk een romantisch diner bij kaarslicht omdat het licht uitviel.

26 januari 2014

We liepen al vroeg op de markt om eten en drinken in te slaan. Vannacht slapen we op Banana Island en moet je zelf zorgen voor eten en drinken. Bestek, water, brood, tonijn, noedels, fruit en sterke drank in 5 minuten ingeslagen, zo is boodschappen doen leuk. We vertrokken met een boot en 1.5 uur later kwamen we aan op Bulog Dos island. Een heel klein eiland waar Cees heeft gesnorkeld. 10 minuten verder varen zagen we een eiland met een vorm van een kromme banaan. Dit is ons eiland voor vannacht. Wit zand en lichtblauw helder water met mooie hutjes. We zijn de enige gasten op dit eiland vannacht dus Cees heeft het mooiste hutje uitgezocht op het strand. De hut heeft een tweepersoonsbed met klamboo, een wc en een ton met water die als douche dient. Naast ons ligt een grasveld waar er kippen lopen en 2 honden liggen op ons terras, een toplocatie. We hebben de middag lekker gezwommen en gelegen op het strand tot zonsonergang. Ons avondeten was noedels en een fruitsalade. De fles rum en de cola op tafel gezet en hebben de hele avond kunnen genieten van de sterrenhemel met honderden sterren en zelf een paar vallende sterren, dit is een paradijsje.
's Nachts werden we wakker van geritsels in ons hutje. Het geluid kwam it onze rugzak die we hadden opgehangen. Cees pakte de tas en er sprong een grote rat uit, gatverdamme! Sonja durfde niet te kijken en Cees schrok zich rot. De rat had een gat in de tas geknaagd en zat lekker ons brood op te eten. Het brood hebben we aan de honden geven en de tas hebben we buiten gehangen. We sliepen niet zo lekker meer erna want we werden van alle dierengeluiden van buiten wakker.

26 januari 2014

We hebben vanochtend als eerste een duik in de zee genomen. Ons ontbijt bestond uit chocoladekoekjes, fruit en tonijn. Geen brood door die stomme ratten. De hele ochtend hadden we voor ons zelf op het strand. In de middag werden we opgehaald en vaarden we naar Malcapuya, ook weer een paradijselijk eiland. Cees heeft met snorkelen de witpunt rifhaai van 1 meter lang zien zwemmen, adrealinestoot! Zijn duikbril besloeg en moest even naar het waterppervlakte, niet relaxed. Hij maakte de chinese toeristen nog even bang om te zeggen dat hij een haai zag, Cees had gelijk de snorkelplek voor zichzelf. De gids zei dat deze haaiensoort niet gevaarlijk is maar later op internet las Cees dat deze haaiensoort 2 meter kan worden en in de top 10 van meeste gevaarlijke haaien staat. Eind van de middag waren we weer terug in Coron. De dames van de hostel ontvingen ons hartelijk en konden gelijk onze kamer in om te douchen. Bij het restaurant waar we binnenstapte zat het stel uit Zweden en zijn gezellig aangeschoven. Met zijn vieren zijn we eind van de avond nog naar de massagesalon gegaan. We kunnen er geen genoeg van krijgen.

27 januari 2014

Vandaag moesten we in de ochtend gedag zeggen tegen de zee en het strand. We verlaten Coron per vliegtuig. Door het platteland met veel koeien en paarden reden we naar het vliegveld. Je ziet hier goed dat de typhoon ook hier is geweest. Er zijn hier veel hutjes op palen en een aantal zijn er verwoest. Veel bomen zijn omgewaaid en de mensen zijn nog bezig met reparaties. Gelukkig is het hier niet zo heftig geweest zoals op andere eianden maar er zijn hier ook een paar slachtoffers gevallen. Het vliegveld is echt heel klein. Boven een smalle deur staat depart en is de enige ingang. Gelijk staat er iemand je op te wachten die door je bagage snuffeld en je wordt handmatig gefouilleerd. Daarna sta je gelijk in de rij voor de incheckbalie en wordt je bagage om een grote ouderwetse weegschaal gewogen. We mochten maar 10 kilo bagage meenemen en 7 kilo handbagage. Sonja had alle zware spullen in de kleine tassen gedaan en alle kleding zat in de grote tassen. Als je meer kilo bij je hebt moet je veel bijbetalen. We hadden in beide tassen precies 10 kilo zitten, dus het was gelukt. 2 Meter verder werden wij nogmaals gefouilleerd en ook onze handbagage beken. We mochten doorlopen. 2 meter verder stonden plasic stoeltjes om te wachten. Ons vliegtuig zagen we landen en stapte 15 minuten later stapten we in het kleine propeller vliegtuigje.

50 Minuten later waren we geland en om 12.00 uur stapten we uit bij ons hotel in Manila die we gisteravond nog snel hadden geboekt. Van buiten zag het er echt aftans uit, shit. De binnenkant zag er gelukkig heel mooi uit en hebben een super mooie kamer. Er is een patio met zwembad en heeft een mooi restaurant. We hebben gelijk een taxi gepakt naar het oude centum, Intramuros. Deze oudste wijk van Manila heeft veel overblijfselen uit de spaanse tijd en is omringd door een dikke hoge muur. Paard en wagens vullen het straatbeeld en de gebouwen zijn prachtig. Lekker rondgestruind en op een terrasje gezeten. De fietstricycles zie je ook overal en sommige mensen wonen hier ook in, omgebouwde hutjes. Terug door het Rizalpark gelopen waar veel scholieren aan het dansen zijn. Een gezellige boel. Op straat is het hier super druk en staan er overal eettentjes. De straten zijn hier wel smerig want onze voeten waren zwart toen we terug waren in ons hotel.

• 28 Januari 2014 - 09:15

Bianca En Harry:

Jeetje wat een avontuur en dan die rat.........de grote broer van onze Stuart Little bij eMJe, dit keer geen doos om je voeten in te doen Son maar ik zou ook geen oog meer dicht doen hoor. Wat hebben jullie al veel meegemaakt en leuk ook weer al die contacten die jullie hebben gemaakt. Toch is de tijd voorbij gevlogen en komt het einde van jullie reis wel heel erg dichtbij. Geniet dus nog maar lekker, wij genieten mee. Lieve groetjes van ons xxx

• 28 Januari 2014 - 19:31

Mandy:

Hoi Cees en Sonja,

Jemig wat een leuke en spannende avonturen beleven jullie, en leuke ontmoetingen ook erg leuk om te lezen. De tijd vliegt en de het einde van jullie vakantie is in zicht, geniet er nog even lekker van, het is erg leuk om te kunnen lezen, wat jullie allemaal meemaken en eten etc. heel erg leuk.

Geniet er nog even van lees jullie laatste stukje van jullie avontuur kan niet wachten.

Groetjes van Mandy ;-)

• 28 Januari 2014 - 20:41

Brigitte:

Geweldig weer die verhalen en super zo'n eilandje helemaal voor jezelf. Heerlijk!!! Ik ben jaloers. Geniet nog even van die paar dagen want het is zo voorbij. Liefs Brigitte

• 29 Januari 2014 - 09:34

Patricia :

Wat een geweldige vakantie hebben jullie weer zeg!!! Ben jaloers!! Ik zit nog in de rommel van de verbouwing en het is hier vandaag koud!! Gevoelstemperatuur -5 tot -10 brrrrr.

Geniet van jullie laatste daagjes!

Liefs Patricia en de rest :)

• 29 Januari 2014 - 21:40

Gunther:

Ha familie, leuk hoor deze verhalen na een dag op kantoor! Hoe heet die rat die aan jullie rugzak knabbelde? Ciske? En graag zou ik wat meer informatie willen van die twee beeldschone Finse dames in de heetwaterbron! Zijn daar ook foto's van? Of Kees krijg ik die in dat wederom fantastische fotoalbum van slechts € 185,- eurootjes te zien? Mmm tonijnsalade past in elk krachttrainingsprogramma! Oja met enigszins jaloerse ondertoon en je niet altijd prettig voelen in een propeller-vliegtuig hierbij mijn tip "ga niet naast die Argentijnen zitten!" Nou, en dan nog iets over de wilde dieren die ik en mijn gezin van de week hebben gezien en die mooi aansluiten bij de black-tipshark van Cees; SpongeBob, mijnheer Krabs, Tommy, Inniminnie (grote rat echt heel eng en steelt zelfs kleding van mensen en spreekt dezelfde taal), Pino griezelig groot voor een vogel, Koekiemonster echt niet normaal heeft hier vanavond de hele trommel leeg gegeten met 'n espressootje en maakte daar vreselijke geluiden bij, Paula heeft geen oog dichtgedaan! Niet normaal wat je hier allemaal meemaakt in zo'n Vinex-wijk. Wat ik eigenlijk wil zeggen met deze onzin "geniet van Hong Kong" (heb je gewaarschuwd dit is vreselijk tof!) straks alle uitzendingen van Wie is de mol kijken om terug te zien waar jullie ook zijn geweest in deze lichtstad en vieuwpoint! We missen jullie gezelligheid en dat geldt zeker voor mijn vriendin met lieve kindertjes waarvan jullie een leuke oom- en tante zijn! Fijne dagen en zelfs vliegveld HK is te gek met echt goed eten (wie bouwde vliegveld in zee?) waar jullie zo van houden! Welke stad is leuker Parijs of HK? Tot gauw luitjes.

• 30 Januari 2014 - 14:20

Nico En Paulien :

ha die cees en son nou dit was voor son een echte top vakantie met al die beestjes in de buurt ze zij gek op je hoor maar buiten dat hebben jullie weer heel wat moois gezien nog een paar fijne uurtjes in hongkong en een goede terug vlucht naar ons koude kikker land liefs nico en paulien

• 27 Februari 2014 - 21:42

Wilko: