Ons heerlijke toetje Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van ceesenson - WaarBenJij.nu Ons heerlijke toetje Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van ceesenson - WaarBenJij.nu

Ons heerlijke toetje Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

01 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

28 januari 2014

Vanochtend met de metro en jeepney naar het grootste winkelcentrum van Azië geweest. Het duurde even maar uiteindelijk stonden we in de metro. In de metro zijn bijna geen zitplaatsen en je staat hutje mutje tegen elkaar aan. Weer een aantal keer vragen waar het winkelcentrum is en uiteindelijk stopte een jeeyney om te vragen of wij met hem mee wilden rijden naar de Mall of Asia. Dat kwam mooi uit en 10 minuten later stonden we in het grote winkelcentrum. Het ligt aan de zee en dus zijn we eerst even over de boulevard gelopen, voor het laatst genieten van het zonnetje aan de kust. Het winkelcentrum is inderdaad groot. We hebben de creditcard goed gebruikt. Eind van de middag waren we terug bij het hotel. Lekker gezwommen in het zwembad, Hong Kong boekjes lezen en gegeten bij hotel en vroeg naar bed zodat we fit zijn voor morgen.

29 januari 2014

Om 6 uur zaten we al in de taxi op weg naar het vliegveld, met pijn in ons buik. We zijn nog lang niet klaar met de Filippijnen maar de metropool Hong Kong wacht ook op ons en dat is ook wel heel gaaf. Alles ging lekker vlotjes en nog voor 12.00 uur liepen over Nathan Road in Hong Kong met onze backpacks. Wat een drukte hier, in deze straat zit ons guesthouse maar deze straat is heel lang. We waren te vroeg uitgestapt en na 4 keer vragen en 30 minuten later stonden voor een complex waar ons hostel moest zijn. We liepen een winkelcentrum in waar heel veel kleine winkeltjes gevestigd zijn, een soort van zwarte markt. Allemaal kleine paadjes en ook weer heel druk. In dit gebouw zitten op 4 verschillende plekken liften. We zagen een bordje met ons guesthouse erop en dus gingen we de lift in. Op een vieze galerij stapten we uit en er was niemand te bekennen. Er hing een briefje van ons hostel, we moesten een andere lift nemen en bij een ander guesthouse ons melden?!? Gelukkig stapten we op een mooiere galerij uit en een Pakistaanse man stond ons op te wachten. We zijn geüpgrade naar de familiekamer. Een hele kleine kamer met 2 twijfelaars en 30 cm ruimte ertussen is onze kamer, onze douche/wc is nog geen 1 vierkante meter. Hoe zit een normale kamer er dan uit? Even snel opgefrist en hup de straat op.

Binnen een minuut liepen we bij Victroria Harbor. Wat een ontzettend gave skyline! Wat is dit een megastad. De zon schijnt, het is 22 graden en geen wolkje in de lucht. We zijn met de ferry naar Honk Kong Island gevaren en met de dubbeldekkerbus naar de Peak. Wat een super uitzicht vanaf de Peak, deze stad heeft zoveel hoogbouw. In de avond nog door een paar winkelcentrums gelopen waarvan sommige echt alle dure merken hebben. Er rijden hier ook heel veel dure auto’s waaronder de Bugati Veron, Ferrari’s en Lambo’s. Even snel een salade gekocht en op de kamer opgegeten zodat we om 20.00 klaar stonden op de Avenue of the stars om de lichtshow te bewonderen. Heel veel gebouwen doen mee en geven samen een mooie ritmische show. ’s Avonds is de skyline ook echt geweldig, wat een topstad!

30 januari 2014

We waren weer op tijd uit bed om onze laatste dag van de reis goed te benutten. Gewandeld door de straatjes rond Nathan Road en met de ferry weer overgestoken naar Hong Kong Island. We hebben de dubbeldekkertram gepakt en zijn door Soho gelopen. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Central-Mid-Levels escalator. Dit is de langste overdekte buiten roltrap van 800 meter lang. Binnen 20 minuten kan je vanaf beneden naar boven en wil je daarna naar beneden dan moet je de trap nemen. Het is een hele gezellige wijk waar we lekker konden lunchen.

In de middag zijn we naar het Ocean Park geweest. Dit is een dierentuin en pretpark. We hebben voor het eerst panda’s gezien, wow. Omdat het park op een berg ligt is de ingang beneden en kan je met een kabelbaan naar boven. Het uitzicht is echt super, je ziet eilanden de zee en veel roofdieren vliegen rond. We zijn een paar attractie ingegaan en nog meer dieren gezien. Vanaf het park zijn we met het openbaar vervoer naar ons guesthouse teruggegaan. We hebben de tassen gepakt en met de bus naar het vliegveld gegaan. De geweldige reis zit er op. De reis ging veel te snel en waren nog lang niet klaar. Het koude Nederland wacht op ons….

Bedankt voor al jullie reactie, het was erg leuk om van jullie te horen.

• 01 Februari 2014 - 17:01

Mandy:

Hoi Cees en Sonja,

Wat was het geweldig om mee te lezen met jullie avontuur, en kan me helemaal voorstellen dat je nog tijd te kort hebt, het is ook fantastisch wat jullie hebben gedaan en hebben meegemaakt!
    Maar het zit erop helaas en hier is het brrr koud, omschakelen weer naar het dagelijkse leven.
    jakkie haha maar heb genoten van jullie verhalen.

Groetjes van Mandy

• 04 Februari 2014 - 07:20

Vincent:

Welkom thuis! Geweldige reisverslagen.