Manilia - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu Manilia - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ceesenson - WaarBenJij.nu

Manilia

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

04 Januari 2014 | Filipijnen, Manilla

3 januari 2014

Om 8.00 begon ons avontuur. Eerst naar Driebruggen gereden en daarna werden we door Piet, Clara & Oma naar Schiphol gebracht. Inchecken ging snel en onze stoelen waren al gereserveerd. De vlucht was lang, omdat we thuis nog goed hadden geslapen konden we niet echt slapen in het vliegtuig.

4 januari 2014

De zon kwam op toen we in Hongkong aankwamen (het is hier 7 uur later). Mooi groot vliegveld en we konden binnen twee uur doorvliegen naar Manila. Deze vlucht was maar 1.5 uur dus dat ging lekker snel. De douane gaf geen problemen en de tassen waren netjes doorgestuurd. Voor de eerste keer ging een overstap vlekkenloos!

Daar sta je dan buiten bij het vliegveld met je lange broek, steunkousen, schoenen en een vest aan. HOT, 30 graden :-). Een taxi gepakt naar ons hostel en zo konden we een goede indruk krijgen van het straatbeeld. Het is erg druk op de weg en rijden alsmaar voetstaps. Zonder knipperlichten aan te geven rijdt alles hier door elkaar. Wel weinig getoeter, dat is raar voor Azie. De vrolijke jeepneys (omgebouwde verlengde amerikaanse old skool jeeps) rijden hier veel, ze worden gebruikt als bussen. De 7 elevens (supermarkten die ook in Thailand zijn) zijn hier ook, dus we voelen ons helemaal thuis. Na een uur kwamen we aan bij ons hostel, gezellig, vriendelijk, schoon en een goed bed. Na een douche zijn we even gaan liggen, we waren bijna 24 uur onderweg geweest.

Begin van de avond de omgeving gaan verkennen. Het hostel ligt een straat achter de hoofdstraat van deze buurt. De amerikaanse voedselketens zijn hier in overvloed en ook veel spaanse restaurantjes vullen het straatbeeld. De brommers zijn lekker opgevoerd dus het klinkt alsof er moteren aan het racen zijn. Kinderen bedelen op straat of verkopen eten, ja dat hoort ook bij Manilia. Onze eerste maaltijd was bij een filipijns restaurant op het terras met uitzicht op de drukke straat, het was lekker.

Onze eerste activiteit was uiteraard een massage, even ontspannen. Een vol uur lagen we op een matras op de grond en werden we goed onder handen genomen, was wel nodig ook. De masseuse vroeg aan het eind aan Cees een happy end wilde, huh, he, wat?!? uuuh NEE. Even later vroeg de masseuse dit ook aan Sonja. Cees verstond het alleen een klein beetje verkeerd, ze vroeg of we hot tea wilden! ha ha ha. We zijn nu even aan het chillen in de woonkamer met een corona-biertje. We zijn er!

• 04 Januari 2014 - 18:15

Fred:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn en meteen al een gevalletje "Me love you long tea time???"
    Kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes Fred en Jolanda

• 04 Januari 2014 - 19:09

Connie:

Heel leuk om mee te mogen lezen wat jullie allemaal beleven, een hot tea! hahahhahaa Heel veel plezier, tot het volgende verslag :-)

• 04 Januari 2014 - 19:10

Annette:

Lieve Ceesie en Sonja, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet er lekker van samen en ga jullie volgen! Liefs Annette

• 04 Januari 2014 - 19:40

Brigitte:

Hey Cees en Sonja, na een lange reis eindelijk aangekomen. Fijn!!! En meteen al een goede massage achter de rug. Ga zo door en geniet ervan. Veel plezier. Groetjes Brigitte

• 05 Januari 2014 - 08:52

Mandy:

Hartstikke fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en lekker genieten!!

En ben jaloers dat het zo warm is :-( hier is het koud regent en brrrrr.

Maar jullie hebben het verdient en ik ga jullie zeker volgen echt leuk, en heel veel plezier.

Groetjes Mandy

• 05 Januari 2014 - 11:14

Piet & Clara:

Fijn om te horen dat alles goed gegaan is.
    Veel plezier de komende weken.
    Over ruim een week hoor je wel van ons hoe het op La Palma was.
    Groetjes ma en pa

• 05 Januari 2014 - 13:03

Bianca En Harry:

nou Son, dat zeg je nu wel dat Cees het verkeerd verstond, misschien bedoelde ze het wel toen ze tegen Cees sprak maar dacht ze "als dit niets wordt dan maar thee" hihi. Oh, ik kijk al helemaal uit naar jullie verslagen, heb er nu toch tijd genoeg voor om ze op het gemakkie te lezen. Lekker genieten daar!! Veel plezier, lieve groetjes van ons