Pech onderweg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

23 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Het was weer een vroegertje vanochtend. Om 6.00 uur ging de wekker omdat we weer een busrit voor de boeg hadden. Om 7.00 uur werden we opgehaald door een busje die ons naar het busstation zou brengen. Het rare was alleen dat er allemaal rook uit de voordesk kwam. Maar de chauffeur reageerde er niet op dus het zal wel goed gaan dachten we. Nadat we nog een stel hadden opgehaald werd er een emmertje water gehaald en onder de motorkap gegooid. Na ong. 10 minuten sloeg de auto af en konden we niet meer verder rijden, er was steeds meer rook. Het was voor een winkeltje en er werden gelijk stoelen voor ons klaargezet waar we op konden wachten. Na een halfuur kwam er een tuk tuk aanrijden die ons bracht naar de bus. De bus was al onderweg maar was gestopt voor ons. Gelukkig we konden gaan. Het 6 uurtjes karren met een lunchpauze. Als je uit de bus stapt komen er tientallen kinderen op je af die fruit of vlees aan je proberen te slijten. Heel fijn, ze hadden ook vogelspinnen op zich lopen. Sonja is inmiddels wel al wat gewend maar hier rend ze toch echt voor weg. Op straat wordt in Cambodja echt veel gebedeld of door kinderen of door mensen met een amputatie. Heel zielig maar je kan niet aan iedereen geld geven. We hadden van ons guesthouse een tip gekregen voor een verblijfplaats. We zijn er heel blij mee want we zitten in een heel gezellig guesthouse in een hele leuke beurt. We voelden ons gelijk thuis. We hebben de tuk tuk chauffeur voor 3 dagen ingehuurd om ons de hele stad te laten zien. Dus vanmiddig gingen we gelijk door naar King Palace. Een heel mooi tempelcomplex met mooie daken, ze hebben hier weer een hele andere stijl dan Thailand en Cambodja. De monnikken kwamen met ons een praatje maken en wilde met ons op de foto. Het is heel boeiend op met de monnikken te praten, ze zijn hier ook heel open en willen alles van je weten. We konden nog verder met de toer maar we vonden het wel welletjes. We hebben bij ons guesthouse lekker gegeten en gaan vanavond vroeg naar bed, morgen wordt weer een lange dag.