Onze laatste bijzondere en gezellige dag :-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ceesenson - WaarBenJij.nu Onze laatste bijzondere en gezellige dag :-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ceesenson - WaarBenJij.nu

Onze laatste bijzondere en gezellige dag :-(

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

28 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Gadveredamme!!!, dit is onze laatste dag, verschrikkelijk. Maar omdat het onze laatste dag is moesten we er ook goed gebruik van maken. Om 7.00 uur ging de wekker en om 8.00 uur zaten we in de taxiboot op de rivier. We gingen vandaag Adriaan van Ommeren in de Bangkwang Prison bezoeken. Het is heel onwerkelijk om hier weer heen te gaan, vorig jaar bezochten we hem ook en nu zit hij hier nog steeds. We wisten al de procedures en dus waren we deze keer niet gespannen, wel is het afwachten of de bewaarders je naar binnen laten. We moesten de formulieren invullen en voor de zekerheid hadden we ingevuld dat hij onze oom is want familie mag wel altijd naar binnen. We mochten al snel naar binnen. Er waren wel wat aanpassingen, de detectiepoort stond op een andere plek en de 'tuin' voor de bezoekers hokken hadden ze ook veranderd. De bezoekerszaal bestaat uit een lange gang met allemaal stoeltjes, een desk met een telefoon, glas, tralies, betonnen loopruimte, tralies en een desk voor de gedetineerde een stoeltjes. Er was nog een nederlandse vrouw die hier een gedetineerde bezocht, dit doet zij regelmatig, elke keer een andere. Ze woont in Thailand en dit is een soort vrijwilligerswerk. Na 10 minuten kwam Adriaan binnen maar hij begroeten ook een andere man. Ja, het systeem in de gevangennis loopt niet helemaal goed, er waren dus een aantal mensen die hem kwamen bezoeken. Dit is wel toevallig want hij had de laatste 3 weken geen bezoek ontvangen en vandaag drie personen. Hij was weer heel positief en vooral omdat hij binnen nu een 6 maanden ontslagen wordt, de nederlandse ambassade heeft goedkeuring gegeven, alleen nu is het nog wachten op het papier werk. Hij was heel blij maar vindt het moeilijk om zijn vrouw in achter te laten, zij zit in een vrouwengevangennis waar het veel zwaarder is en omdat ze thai is levenslang heeft. Hij heeft wel al plannen voor als hij in nederland is maar hij vindt het weer in Nederland verschrikkelijk. Logisch als je al 10 jaar de 25 graden of warmer gewend bent. We vonden het heel bijzonder om hem weer gesproken te hebben. Na 2 uur namen we weer de taxiboot terug naar ons guesthouse, snel omkleden want die lange broek (die je aan moet) was drijfnat. Lekker op een terrrasje gegeten en daar kwamen we twee gezellige meiden tegen. We hebben de hele middag op het terras doorgebracht. Nog ons voor de laatste keer verwend met een massage en Sonja had ook nog een manicure/pedicure/gezichtbehandeling genomen. Heerlijk om schoon en verzord naar huis te gaan. Cees heeft heel veel aanspraak door zijn tattoo, elke thai vindt hem geweldig en geven complimentjes. Voor de laatste keer nog over Kao San Road gelopen en lekker op straat gegeten. En nu, nu zitten we onze laatste bericht te schrijven en beseffen we dat we naar huis moeten. We zouden zo graag nog langer willen blijven, maar ja de plicht roept.

We hebben nu 19 slaapplaatsen gehad en straks komt de laatste erbij, het vliegtuig. Vanavond om 12.00 uur nemen we de taxi, om 2.30 uur vetrekt ons vliegtuig en 9.10 uur (nl tijd) zijn we terug in dat verschrikkelijk koude kikkerlandje.

Thailand, Laos en Cambodja WE GAAN JULLIE MISSEN, geweldige mensen en een geweldig natuur en cultuur.

ps. bedankt voor jullie leuke berichtjes, het deed ons goed.

Dikke kus van ons

• 28 Januari 2010 - 21:17

Carla:

Goeie reis!!!
    Tot snel!
    Liefs Cal en Koen

• 30 Januari 2010 - 14:33

Marijke En Nico:

He Cees en Son, wat leuk om te lezen. Wij lezen dit vanuit Shanghai. Ook hier geld
    dat je je gauw thuis voelt. En de mensen heel behulpzaam zijn.
    Hier alleen een heel groot verschil tussen arm en rijk.
    Groet Marijk en Nico

• 31 Januari 2010 - 13:11

Patty:

Geen idee of jullie mijn berichtje nog lezen maar ik heb al jullie verhalen gelezen en ben erg benieuwd naar de foto's. Vanmiddag gezellig bijkletsen over jullie geweldige reis. Tot straks,

Dikke kus Patty