Cees heeft geschoten - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu Cees heeft geschoten - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu

Cees heeft geschoten

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

25 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag hadden we weer de hele dag de tuk tuk chauffeur van 1.50 meter tot onze beschikking. Sonja voelt zich hier groot!. Als eerste gingen we naar een schietbaan van het leger. Je kon kiezen uit een AK-47, uzi, shotgun, HK-50 en nog een paar handpistolen. Je kon ook naar een berg gaan om met een bazooka te schieten, echt bizar. Cees heeft zich even lekker kunnen uitleven met een M-16. Het was voor de eerste keer dat hij ging schieten maar van de 30 kogels zaten er toch een paar in het hoofd en in het lichaam. Hij kreeg in complimentje van eigenaar. Sonja zou foto's maken, maar naar het eerste schot en de eerste foto's is ze toch weggelopen, wat een geluid komt eruit. Toen Cees klaar was kon hij ook nog gaan schieten op kippen (en gelijk lunchen), maar daar heeft hij voor gepast. Daarna zijn we doorgereden naar de killingfield waar we een rondleiding kregen. Wat bizar en vreselijk wat daar is gebeurt. Zelfs baby's zijn daar tegen een boom aan gegooid en zo in een van de massagraven gegooid. De kleding van de mensen steekt nog uit de grond en ook de botten zijn zichtbaar. Wel goed dat ze dit openstellen voor publiek, het is goed dat mensen weten wat voor verschrikkelijke dingen hier zijn gebeurt. Na de lunch zijn we gaan zwemmen. Een openlucht zwemparadijs waar we lekker konden afkoelen. Ook daar waren we de enige toeristen. Alle meisjes en vrouwen zwemmen daar met kleding aan, geen idee waarom maar Sonja was dus de enige in bikini (leuk voor de beveiliging). Als bedanktje dat de tuk tuk chauffeur ons 3 dagen veilig heeft rondgereden hebben we een biertje met hem gedronken. We gaan zo even opzoek naar een goedkoop vliegticket want we willen eigenlijk niet 12 uur in de bus zitten. We hopen dus dat de prijzen een beetje betaalbaar zijn.

• 25 Januari 2010 - 22:40

Carla:

Hey hallo

Alles nog helemaal oke met jullie,zo te lezen!
    Wij zijn vandaag terug van een weekendje Belgie.
    Was heel gezellig!
    Deze week heb ik lekker vrij!Het is weer aan het vriezen. Vannacht kan het wel -10 worden of zelfs kouder!
    Geniet nog van jullie laatste dagen!

Liefs Carla

• 26 Januari 2010 - 08:09

Pa En Ma :

hallo cees en son.
    wat een belevenis maar ook biezarre indrukken maken jullie mee.zaterdag ben ik nog in rotterdam geweest op de koffie bij tante ans met gerrie marjan marijke ,vond het heel gezellig.zondag zijn we lopend naar arie en jetty gelopen was heel mooi,wat het had weer gesneeud,bij oma even langs gegaan,vertelde ons dat ze maandag morgen naar de hogeburg wilde gaan om met nel naar een afscheiddienst van Bram te gaan maar durfde vanwegen het weer ben ik met haar meegeweest was een mooie dienst.heb ze toen in Waarder gebracht daar ging ze lapjes in elkaar naaien vor Roemenie,ging ze daarna weer ophalen,en het deken zat helemaal in elkaar knap op een middag.vanmorgen gaan we naar de rouwdienst van kees de gier ,dit is de derde rouwdienst dit jaar heftig,dus fijn dat we jullie vrijdag kunnen ophalen tot vrijdag, liefs Pa en Ma ,

• 26 Januari 2010 - 08:52

Sabrina En Willemijn:

Heeeeeeeeeeeyyy!! Cees en Son!

Leuk jullie verslagen te lezen! Daar leren we nog wat van. We zijn weer helemaal fit. Vandaag ons 60 dagen visum voor Thailand opgehaald...yeahhhhh! Vanavond pakken we de bus naar de 4000 Islands. We missen jullie wel hoor! dikke kus Wil en Sabrina. Geniet er nog ff van!!!

• 26 Januari 2010 - 12:36

Nico En Paulien:

hoi cees en son ja het gaat al opschieten he om maar even in de sfeer van schieten te blijven hadden jullie geen trek in een lekker kippetje ja bizar he die massa graven door de regen komen op die paden de kleding botten en tanden gewoon omhoog ik zeg op een gegeven moment gut en pak ze nog op ook er heeft er hier een een tand verlore o zeg die gids dat is van de slachtoffers die hier liggen ik kreeg haast een rolberoerte je loop gewoon over die mensen heen maar pas geleden hoorde we het ergste op tv die killingfields zijn niet meer in handen van cambodja maar die heeft een japanner gekocht van de overheid die het geld lekker in zijn zak gestoken heft en die jap verdient er goud aan smerig want van dat geld zouden ze vel slachtoffers kunnen helpen maar ja hier is het smerig koud het is min 7 maar de gevoelstemparatuur is min 15 nou geniet nog van je 2 laatste dagen tot jullie volgende bericht groetjes en een knuffel van queen en joy