Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu

Downtown

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

24 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

23 maart 2011

Vanochtend hebben we op straat bustickets gekocht. Met deze tickets mogen we 3 dagen gebruik maken van de hop-onn hop-off bussen. We hebben tickets voor sightseeting boottocht van 2 uur, we hebben toegang tot het museum en we hebben toegang tot het Impire State Building. Ook kunnen we nog een nighttour doen en we kunnen de ferry pakken naar het vrijheidsbeeld, dus we hebben zat te zoen.

We hebben vandaag de downtown toer gedaan, we zijn door de wijken chelsea, west village, soho, tribica, financial district, china touwn, little italy, lower east side, easty village, gramercy, murray hill, midtouw east, theater district en garment district gezien. Wat een mooie stad, je krijgt een stijve nek omdat je alle gebouwen wilt zien. We hebben bij de starbucks in de wijk chelsea ontbeten, het begon een beetje te regenen, helaas ligt New York op de zelfde lijn als Nederland. Maar hierdoor hadden we mooi de tijd om te shoppen op broadway. Cees heeft 2 spijkerbroeken en shcoenen gekocht en Sonja ook 2 spijkerbroeken. Het is gunstig om voor ons hier te shoppen en vooral voor de spijkerbroeken. Nu konden we 4 broeken kopen voor het zelfde geld Cees in Nederland 1 broek koopt. Verder is New York wel duur, zo compenseert het mooi. Ground zerro is ook erg indrkwekkend, ze zijn nu druk bezig met nieuwe gebouwen en het is er erg druk met bouwvakkers, het is een heel groot gat tussen de andere gebouwen. Het informatiecentrum is ook erg mooi om te zien want ze lagen toen, nu en toekomst zien. Eind van de middag nog Macy;s doorgelopen. Dit is een mega warenhuis die 100 meter bij ons hotel vandaan ligt.

's Avonds bij een typisch amerikaans tentje gegeten en om 20.00 uur zaten we in Madison Square. We hadden in Nederland tickets voor de basketbalwedstrijd New York Knicks vs Orlando Magic gekocht. Ze maken er echt een show van. Ze entertainen het publiek goed voor en tijdens de wedstrijd. Muziek, cheerleaders, dansoptredens, spelletjes enz. enz. Er werd ook nog een vrouw ten huwelijk gevraagd, echt grappig (sonja was het niet hoor). De wedstrijd duurt maar 4x 12 minuten, maar door de wissels, time outs en overtredingen duurde het 2.5 uur. Het was een spannende wedstrijd de teams waren aan elkaar gewaagd, helaas hebben ze toch nog verloren. Ook Patrick Ewing (die van de schoenen) was in de zaal, een van de grootste New York Knicks allertijden. Het stadion ging compleet uit zijn dak toen hij op het beeldscherm verscheen. We hebben echt onze ogen uitgekeken, echt leuk om mee te maken, we zouden zo nog een wedstijd willen meemaken. Het gebouw light aan de overkant van ons hotel dus we waren snel thuis. Het was echt een super leuke dag, New York is echt een superstad. We hebben heel veel zin in morgen.

• 25 Maart 2011 - 21:20

Carla:

Hey hallo!
    Vakantie bijna afgelopen.
    Ik ben al helemaal benieuwd naar het fotoboek.
    Ik wens jullie een goede terugreis. We kijken er naar uit om jullie te zien! Liefs Cal

• 26 Maart 2011 - 11:46

Nico En Paulien:

ha cesenson nou het is hier al zaterdagmiddag jullie hebben nog een hele dag voor de boeg geniet er van het is natuurlijk allemaal heel indrukwekkend hier was het heerlijk weer maar nu regen en fris maar morgen gaat de zon weer schijnen zeggen ze dus we wachten het maar af we zien jullie morgenochtend op het vliegveld jammer voor jullie want de vakantie zit er op leuk voor ons om jullie weer te zien gr en dikke kus van ons