Skyline New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu Skyline New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu

Skyline New York

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

26 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

24 maart 2011

Vandaag was weer een lange en hele
leuke dag. We zijn eerst naar Broolyn gegaan. Geen wolkenkrabbers, leuke huisjes en wat breder opgezet. Daarna hebben we de ferry gepakt naar het vrijheidsbeeld. Heel leuk om te zien en vanaf daar konden we mooi de skyline van Manhattan zien. Via Rockefeller Center en Broadway zijn we naar het Empire State Building gelopen. We hebben vandaag 2x geluk gehad want vaak staat er bij de ferry naar het vrijheidsbeeld en bij ESB lange wachtrijen. Wij konden beide keren zo doorlopen, wel moet je door een detectiepoort (net als op het vliegveld) ivm aanslagen. Het uitzicht op ESB was geweldig. Het was een heldere dag en de de zon scheen. We hebben zonsondergang ook gezien vanaf boven en alle lichtjes toen het donker werd. Vanaf zo'n grote hoogte zie je pas hoe groot New York is. Het is er dag en nacht druk. Taxi's rijden af, koffieshops zitten de hele dag vol en overal winkels en restaurants. 's Avonds bij een straatkar ons avondeten gehaald en opgegeten op onze kamer. We hebben in bed nog een film gekeken.