Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van ceesenson - WaarBenJij.nu

Central Park

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

26 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

25 maart 2011

Vandaag begonnen we met een wandeling. De boot waar we een tocht mee gingen maken was een half uurtje van ons hotel vandaag. Het is een schone stad maar bij elke straat heb je een verkeerslicht, soms kan je elke keer doorlopen maar deze keer stond elk verkeerslicht op rood, dus we waren nu 45 minuten onderweg. We waren nog net optijd bij de circle line boot. De tocht van 2 uur was mooi we zijn helemaal langs de skyline van Manhattan gevaren en dus zagen we ook de skyline van Elis eiland, Brooklyn, New Jersey en Long eiland. 's Middags hebben we de uptown tour gedaan met de hop on hop off bus. We reden in het Theater district, Uper west side, Morningside Heights, Harlem, east Harlem en upper east side. Iets minder veel hoogbouw en natuurlijk Cetral Park. Wat een megapark is dit. Nu waren de bomen nog kaal maar in de zomer kan je je hier wel een dag vermaken. Veel groen, sportvelden, tuinen, speeltuinen, vijvers en heel veel bankjes. We zijn in Harlem uitgestapt en vanaf daar het Cetral Park ingelopen. Harlem is een leuke wijk met heel veel donkere mensen. Het zou zo kunnen dat hier de bill cosby show is opgenomen. Een paar straten zijn heuvelachtig en hebben van die bruggetjes naar de voordeur. Na een uur lopen in het park kregen we vermoeide voeten dus hebben we een lokale bus gepakt die ons naar het hotel bracht. We mochten gratis mee omdat je alleen met muntjes kon betalen en die hadden we niet. 's Avonds nog even in de straatjes inde de buurt gelopen en daarna nog een film in onze onze hotelkamer gekeken. Deze dagen zijn zo leuk, ze gaan zo snel voorbij maar we vallen elke keer als een blok in slaap.