Lagoon, Holland Kanaal, tocht met een Katamaran - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu Lagoon, Holland Kanaal, tocht met een Katamaran - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu

Lagoon, Holland Kanaal, tocht met een Katamaran

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

08 Januari 2013 | Sri Lanka, Negombo

7 januari 2013

Na een diepe slaap stonden vanochtend een excursie op het programma. Met een tuk tuk scheurden we naar de vismarkt waar de vangst werd binnengehaald. Grote tonijnvissen kwamen van de boot dus Cees keek zijn ogen uit. Vanaf de vismarkt stapten we op een vissersbootje. Het bootje lag vol met visspullen dus we werden verzocht op het voordek te zitten. We vaarden door de Mutharajawele-Laquene. Een mooie tocht door de natuur waar een enkele visser zijn netten uitzetten. De tocht eindigde door het Holland Kanaal. Door dit kanaal werd 300 jaar geleden door de Hollanders kaneel vervoerd naar Colombo. Het is een sfeervol kanaal waar scholen, huizen en bedrijven aan de kade zijn gevestigd. Iedereen zwaait, zegt hallo of wil een praatje met je maken. Wat een vriendelijk volk, dat merk je echt overal. Negombo is een groene stad met veel bloemen, planten en bomen. De huisjes zijn vrolijk van kleur, veel laagbouw en de straatjes zijn smal, het lijkt meer een groot dorp dan een stad.

We hebben een lekkere lunch genuttigd in het restaurantje van gisteravond (King Coconut). Later die middag hebben we een tocht gemaakt over de Indische Oceaan met een Oruwa. De tradionele catamaran, een uit een boomstam getimmerde boot met een rechthoekig zeil. Dat was een gave tocht. De boot slaat niet om omdat er een lage boomstam naast de boot is geplaatst. Hier konden we over een smalle boomstam naar toe balanceren en op gaan zitten. Met je benen half in het water met de grote golven, haar in de wind, wat een vrijheid....

's Avonds bij King Coconut was ons tafeltje met kaarslicht met uizicht op zee gereserveerd, VIP!. Als vaste klant heb je dat... Sonja had rice & curry, no spicy. Voor Sonja was het verry spice. Cees had een bord vol duivelse garanalen (super heet), vers uit de zee.

• 08 Januari 2013 - 18:01

Rogier:

Klinkt mooi.
    Geniet er lekker van

• 08 Januari 2013 - 19:17

Alwin:

Had jij je hengels bij je Cees voor al het tonijn? Jullie zijn echt aan het genieten. Klinkt heet die duivelse garnalen, hoop niet dat je daarna een duivelse stoelgang had.

• 09 Januari 2013 - 15:54

Coby De Groot:

hoi sonja en cees leuk om jullie weer te volgen.
    Debby gaat morgen weg,ook weer spannend,geniet.