Mooie tocht naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu Mooie tocht naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu

Mooie tocht naar Kandy

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

08 Januari 2013 | Sri Lanka, Kandy

8 januari 2013

Vanacht heeft het hard geregend maar gelukkig scheen de zon vanochtend. Om 7.30 uur zaten we in een minivan opweg naar Kandy. Onderweg zagen we o.a. palmbomen, rubberbomen, ananasplantages, bananenbomen (ook rode bananen!?!, stekelvarkens, apen, rijstenvelden en de bergen. Wat is Sri Lanka een groen land. We kruiste gezellige dorpjes en grote wegen heb je hier niet. Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt. Eerst een ananas eten bij een plantage en een bos met rubberbomen bezocht. Later in Pinnawela was een stop bij een olifantenhospital. Samen met een olifant gingen we het water in op hem te wassen en knuffelen. Het zijn echt geweldige beesten. Even later bezochten we een kruidentuin. We kregen informatie over alle kruiden die in Sri Lanka voorkomen, zoals kaneel, peper, vanille, cacoa, aloe vera en nog heel veel meer. Elke kruid heeft een medische werken en ook elke olie werd op ons gesmeerd. Cees kreeg een goedje op zijn been wat een half uurtje moesten blijven zitten, later werd de creme met een wc-papiertje eraf gehaald en toen waren zijn haren weg!. Stuk minder pijnlijk als harssen. We kregen in de kruidentuin in de openlucht ook nog een massage van top tot teen, best bijzonder en ook erg lekker.

's Middags kwamen we aan in Kandy, we dachten dat het een bergdorpje was maar het is een hele grote drukke stad. We werden afgezet bij een guesthouse, gelijk een hapje gaan eten in het centrum en gepind. Bij de 5e bank was pinnen eindelijk gelukt. We kregen een berichtje van Visa of we zo snel mogelijk contact wilden opnemen omdat ze daten dat er fraude gepleegd werd, gelukkig was dit niet het geval. Terug bij het guesthouse waren we toch niet tevreden over de kamer, klein bed, geen ramen en een kakkerlak!. Iets hoger op de berg met uitzicht op de vallei en bergen kwamen we een een guesthouse tegen met mooie ruime kamers voor de zelfde prijs. Gelijk ons spullen gepakt en naar boven geklommen.

Er was een traditone dansshow aan het meer dus daar werden we gelijk naar toe gebracht. Vrolijke opzwepende show in het rode kruis gebouw. Danseressen, acrobaten, muziekanten en vuurspugers vertelden met hun show het verhaal van Sri Lanka. De show werd afgeloten met vuurspugers die over heten kolen liepen.

's Avonds een hapje gegegeten en gedronken met een aantal backpackers om verhalen en tips uit te wisselen.

• 08 Januari 2013 - 18:15

Bianca En Harry:

Wat een ontspanning allemaal, jullie komen straks met al die massages helemaal relaxed terug. Het is weer genieten van jullie verslagen hoor!!!! liefs van ons xxx

• 08 Januari 2013 - 23:36

Danny, Sanne En Lucas:

Hey! Fijn dat jullie het ze naar jullie zin hebben! Lijkt ons een schitterend land!
    Geniet van het weer want hier komt er weer vorst...

groetjes en een dikke kus van Lucas

• 09 Januari 2013 - 08:01

Pieter En Anja:

Heey Cees,

van Harte gefeliciteerd!!!!!!!

Liefs van ons.

• 09 Januari 2013 - 10:07

Paula Van Eijk:

HOERA...........3030303030303030303030303030303030303030303030303030303030303030!!!!!!!!!!!!Welkom bij de club!

Lang zal hij leven
    Lang zal hij leven
    Lang zal hij leven in de gloria
    In de gloria, in de gloria

Hieperderpiep, hoera
    Hieperderpiep, hoera

Hele fijne verjaardag! Maar dat zal vast wel lukken als ik jullie verhalen zo lees.
    Roos vraagt al over hoeveel nachtjes jullie weer terug zijn, zo lang zegt ze...

X

• 09 Januari 2013 - 10:55

Carla:

Hey dertiger,
    VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!
    Dikke kus van koen Carla en luuk

• 09 Januari 2013 - 12:57

Leon:

Geweldig om jullie verhalen/belevenissen te lezen.
    Sri Lanka klinkt als een heerlijk vakantie land.

Wij blijven jullie volgen!!

Cees van harte Gefeliciteerd met je Verjaardag!!
    We drinken er vanavond een op jou!!

xxx Leon & Lot

• 09 Januari 2013 - 15:58

Coby De Groot:

kees van harte ,jong blaadje,nog maar 30.
    nico en coby

• 09 Januari 2013 - 18:58

Ciska:

Welkom bij de club van 30!!!!!! Van harte gefeliciteerd! Wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan/gezien. Heel veel plezier en ben benieuwd naar de rest! X, Ciska

• 09 Januari 2013 - 19:29

Patricia :

Gefeliciteerd met je verjaardag Cees! Maak er een mooie dag van! Maar dat zal vast wel lukken daar!

Geniet nog lekker van alles daar wij volgen jullie verhalen weer.

Groetjes Anton Patricia Lotte

• 09 Januari 2013 - 20:10

Danny,Sanne En Lucas:

Kerel! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 30jaar.. mijn god dan ben je oud ;-).
    Ook namens wessel, z'n pc is kapot... hij is al aardig bezig in je halletje en ziet er strak uit.

Groetjes en een dikke kus van ons!

• 09 Januari 2013 - 21:47

Diana, Ron & Jetje:

Cees! Gefeliciteerd met je verjaardag :))

Maak er mooie reis van!