De Tempel van de Tand - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu De Tempel van de Tand - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu

De Tempel van de Tand

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

10 Januari 2013 | Sri Lanka, Kandy

10 januari 2013

Vanochtend de kater uitgeslapen... Vanacht en vandaag de hele dag regen :-( Gelukkig zou dit een relaxdag worden. In de middag hebben we een hele lekker massagebehandeling van ong. 3 uur gehad. In de salon stond een grote houten 'zonnenbank' waar heet kruidenwater onderstond. Door de klep dicht te doen ontstond het effect van een sauna. Gelukkig was er wel een plankje en een gat aan de kopsekant waar je hoofd op lag. Al het luie zweet is er uit gekomen. Het leek wel we een truk van Hans Kazan. Een hoofd, voet, hand en lichaamsmassage hoorde ook bij. We kunnen er niet genoeg van krijgen.

Door onze hardslag te voelen op veel plekken op het lichaam werd afgelezen wat voor persoon je bent en of je nog lichamelijk klachten hebt. Cees heeft een hardslag van een kikker, gelijkmatig met grote sprongen. Hij is een vuur-persoon. Af en toe een beetje vlambaar. Een klepje bij zijn linker long werkt niet goed en hij heeft een beetje stress. Maar door de massage met verschillende soorten olie en technieken moet dit over 1 a 2 weken over zijn. Sonja heeft een zwaan harslag, sierlijk maar wel ongelijkmatig. Ze is een water-persoon. Rustig en vredig met een lang leven. Haar kwaal is dat de zenuwen in haar nek en schouders vastzitten door stress en spanning. Dit zal ook over 1 a 2 weken over zijn. Nu er nog in geloven... Maar het was wel een bijzondere ervaring.

Door de regen zijn we 's avonds naar de Tempel van de Tand in het geestelijke en religieuze centrum van Kandy gegaan. De hele stad staat op de Unescolijst. Hier ligt de tand van de verlichte Boeddha. De seremonie wordt elke avond om 18.45 uur geopend met trommels. Biddende pelgrims en toeristen kunnen in een heel snel tempo langs de deur van het gebouwje in de tempel lopen om een glimp op te vangen waar de tand opgeborgen ligt. De deur sluit na 2 minuten weer, dus ik denk dat we een halve seconde konden kijken. Een enekele pelgrim mag de tand van dichtbij bekijken. Bijzonder om dit ritueel te zien. De temepl is groot en mooi en hebben we ook nog even rondgelopen.

Na een hapje eten in het centrum in de regen teruggelopen naar het guesthouse. We zijn nu een afzakkertje aan het nemen op het overdekte terras.

• 10 Januari 2013 - 19:57

Paula:

Son als je terug bent maar een dagje sauna pakken, ik wil ook wel weer eens. Al die massage en sauna verhalen van jullie...pffff...Heb weer een bon van Elysium 2e persoon 50% t/m 28 feb. dus reserveer maar vast een dagje als je weer terug bent.