Treinreis door de theeplantages - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu Treinreis door de theeplantages - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van ceesenson - WaarBenJij.nu

Treinreis door de theeplantages

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

11 Januari 2013 | Sri Lanka, Hatton

11 januari 2013

Vanochend weer vroeg uit de veren want om 8.15 stonden we op het treinstation van Kandy. De treinen gaan hier niet vaak op tijd maar wij hadden geluk want na een overstap na 6 km zaten we op de juiste tijd in de juiste trein naar Hatton. De treinen gaan hier niet hard, er is vaak maar 1 spoorrails en maken veel herrie. Eerste klas moet je ruim van tevoren boeken, maar omdat we geen plan hebben moeten wij 2e klas reizen. Tweede klas zit bijna altijd vol en ook deze keer. We zijn in de restaurant wagon beland op de grond. Ja...dat is backpacken. Het was een rit van vier uur maar de tijd gings erg snel. Het uizicht was prachtig. Mooie theeplantages in de bergen, rivieren en stops bij kleine dorpjes. Af en toe mochten/moesten van het personeel even plaats nemen in de keuken op een houten krat bij de deuropening om te kletsen. Alle deuren en ramen staan open en iedereen hangt uit het raam of deur. Het laatste stuk van ong. 500 meter hebben 15 minuten over gedaan. Iedereen stond al helemaal klaar maar de trein ging met grote schokken kleine stukjes vooruit en soms ook weer achteruit. Best grappig want iedereen schudde heen en weer.

De laatste 30 km hebben we een taxi gepakt samen met een italiaanse meid, Nadia. We hadden haar gisteravond ontmoet en reizen een paar dagen samen. De taxirit was een excursie op zich. We reden door de theeplantages waar vrouwen hard aan het werk waren. Bij elk mooi uitzichtpunt stopte de chauffeur en konden we foto's schieten. We zijn ook gestopt bij een idillisch Katholiek kerkje bij een groot meer... een hele mooie trouwlocatie. De kronkelweg door de bergen met uitzicht op het meer met daar omheen de theeplantages was super. Opeens zagen we de Adam's Peak, dit is de reden waar we voor komen. We gaan vanacht een heilige berg beklimmen met velen pelgrims en andere toeristen. De tocht bestaat uit 6442 treden en is een klim van 7 km. Het verlichte pad brengt ons naar top van de berg waar we de zonsopgang gaan bewonderen. Bij een stop om de Amdam's Peak op de foto te zetten kwamen kleine kinderen naar ons toe lopen. Uiteindelijke heeft de chauffeur een fotoshoot gemaakt van ons met alle kinderen, echt schattig.

Om 15.00 uur arriveerden we in het dorpje dat bestaat uit hotels, guesthouses, restaurants en kraampjes. Het is gezellige en drukke lange straat. Iedereen die hier komt komt maar voor 1 ding, de Adam's Peak beklimmen. We hebben net het diner achter de kiezen en gaan zo kijken of het lukt om onze ogen voor een paar uur dicht te doen.

• 11 Januari 2013 - 17:15

Bianca En Harry:

Met jullie super conditie in NL ontwikkeld wordt die berg een appeltje en eitje. Kan niet wachten tot het volgende verslag, ben zo benieuwd!!!!! Succes xxx

• 11 Januari 2013 - 17:57

Leon:

Door het lezen van jullie verhalen worden de reis kriebels steeds sterker.
    Ik zit nu op internet naar foto's van Adam's Peak te kijken en het ziet er g indrukwekkend uit!!
    Succes met de klim !! nu maar hopen dat het niet bewolkt is!! :)
    We blijven jullie volgen... Veel plezier

Xx Leon & Lot

• 11 Januari 2013 - 22:08

Rogier:

Dan gaat dietrein net zo snel als je scooter en dat wandelen daar is wel wat anders dan in Barendrecht of niet geniet er lekker van groetjes Rogier

• 13 Januari 2013 - 15:54

Oma Zuidam:

Ff namens Oma Zuidam. "Nog gefeliciteerd Cees met je 30e verjaardag. Dat je maar je maar een grote vent mag worden!". En wat een mooie verhalen weer. Fijne vakantie verder. Groetjes Oma.

• 13 Januari 2013 - 16:54

Nico Enpaulien:

ha die cees en son zo eindelijk weer een ber van ons heb nett al jullie verhalen zitten lezen en wat klink het allemaal mooi jullie beleven weer schitterende dingen nou wij zijn gisteren na een uur vertraging om 2015 op schiphol geland en wat leuk voor jullie het vriest hier sinds een paar dagen dag en nacht niet lachen he maar ben ook blij eer thuis te zijn was de laatste dagen hondsberoerd begon snachts in de trein overgeven diaree in een zakje kotsen en dan weer naar de wc rennen tot de volgende dag 9 uur en toen moesten we nog en uur want hij had er weer 17 uur over gedaan wat voel je je dan armoedig zeg nou de laatste dag nog wat rond gelopen en we zaten in het straatje even wat te drinken en ik weer uitte puffen en kom debbie met haar vriendin langslopen die was net aangekomen wat en toeval dat je mekaar dan tegenkom we vroegen of ze ook wat wilde drinken dus we hebben daar een tijdje zitten kletsen nog een foto gemaakt als bewijs ha ha en toen zijn we weer verder gegaan werd al donker je vader wat gaan eten en ik heb de laatste dagen alleen maar op brood geleefd als ik ergens anders aan dacht draaide me maag al maar zal nu wel snel opknappen in de kou nou het ziet er binne allemaal schitterend uit de kast staat wer en het rolgordijn is weer in orde kijken weer uit naar jullie volgende ber groetjes en een dikke kus van ons