Eten bij een khmer-familie - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu Eten bij een khmer-familie - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu

Eten bij een khmer-familie

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

21 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag hebben we een tuk tuk gehuurd om de omgeving te verkennen. We zijn door kleine dorpjes gereden waar arme families wonen, maar toch lachen ze allemaal vriendelijk. Ook zijn we een bootje over het grootste meer van Cambodja gevaren. Hier hebben we de dorpen gezien die op booten op het water leven en ook restaurants, scholen en een kerk hebben we gezien op het water. Veel families vissen op het meer op de kost te verdienen. Hier zijn de families ook arm maar door de touristen kunnen ze weer extra geld verdienen. Met de tuk tuk chauffeur zijn we naar de markt gegaan en hebben eten gekocht. Een hele kip met de klauwen er nog aan, echt heel ranzig. Daarna gingen we naar zijn huis. Hij is 2 jaar getrouwd en heeft een dochtertje van 6 maanden. Ze zijn heel gastvrij en terwijl moeders het eten klaar maakte konden wij haar kleine zoet houden. Sonja hield maar vol dat ze niet zo lekker was en geen kip hoefde. Cees heeft wel de kip gegeten maar het is toch anders dan thuis. De stukjes kip werden geserveerd om het bot. Zelf het klauwje van de kip hadden ze klaargemaakt. Hier heeft Cees wel voor bedankt. Als dank hadden we nog een jurkje en een rammelaar gekocht voor de kleine. Het was echt heel bijzonder om zo te eten. Daarna zijn we nog over de markt gelopen en zijn onze voeten lekker gemasseerd, we kunnen er geen genoeg van krijgen. Morgen staat er een lange dag te wachten want we gaan naar Ankor Wat. De trekpleister van Cambodja welke een super mooi en groot tempelcomlpex schijnt te zijn. We kunnen niet wachten...

• 22 Januari 2010 - 05:56

Nico En Paulien:

hoi cees en son ja cmbodja is heelway anders dan thailand he en dat getoeter doet iedere automobilist wij moesten toen 5uur met een taxi hij heeft 5 uur als een imbeciel gereden en 5 uur getoeterd en overal waar je uitstap werd je overvallen door bedelaars en kinderen die je van alles willen verkopen je kan beter niets geven want als je een wat geef ik weet niet waar ze vandaan komen maar er staan er gelijk 50 om je heen ankor is mooi ook al die verhalen en afbeeldingen die je op alle muren ziet ook een hoop beelden zonder hoofd of zo dan zeggen hun dat de thaien die gestolen hebben en de thaien zeggen weer dat die beelden door de cambodjanen uit hun land gestolen zijn al die mensen zonder ledematen zit nu allemaal door mekaar te bedelen de bevolking weet precies wie van de rode khmer is en wie niet en het ligt daar nog steeds heel gevoelig geniet nog even want volgende week om deze tijd zijn julie weer in holland leuk he de tijd vliegt als je het naar je zin hebt tot jullie volgende verslag gr van ons