Massage door blinden - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu Massage door blinden - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ceesenson - WaarBenJij.nu

Massage door blinden

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

20 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

We waren als een blok in slaap gevallen maar om 9.00 uur waren we allebei klaar wakker. We zijn van kamer verwisseld omdat we graag warm water wilde, dus lekker lang gedouchd. In de middag liet een tuk tuk chauffeur ons de stad zien. In de trotter staat dat als je naar de grote markt zou gaan je gelijk vegetarier zou worden, Cees heeft het wel overwogen want we gingen bijna over onze nek. De markt was in de oorlog helemaal verwoest en lag vol landmijnen, nu is het weer opgebouwd en is het veilig. Siem Riep is een leuke drukke stad, maar de restante van de oorlog zie je nog wel op straat door de mensen die ledenmaten zijn verloren. De goede doelen zetten hier projecten op poten om de mensen te helpen, wij hebben een massage genomen die door blinden werd uitgevoerd. Het was een orginele khmer-massage, het is fijn om deze mensen te kunnen helpen. Daarna zijn we beland bij het khmer-restaurant (khmer is de bevolking van Cambodja) wat daarboven zat, er werkten veel studenten die het erg interresant vonden dat wij iets kwamen drinken. Zij hebben ons dingetjes verteld en geleerd en wij hun. We zijn er ook achtergekomen dat cambodjaanen abosoluut niet van vietnamese houden en eigenlijk ook niet van Thaien en Laotiaanen. Daarom blijven de meeste gewoon in een eigen land en als ze op vakantie kunnen dan gaan ze verder weg. Ook zijn hier touristen uit Korea, ze komen met volle bussen en zijn aardig luidruchtig. Na het avondeten hebben we Cees zijn broeken naar de kleermaker gebracht. Sonja had de knopen er thuis al opnieuw opgezet maar ze kan beter eerst op cursus gaan. Op de nachtmarkt hebben we de eerste inkopen gedaan. Sonja heeft 2 mooie tassen en Cees een grappig t-shirt. Heerlijk om al die markten af te gaan, Cees is trouwens aardig goed in het afdingen, ja je moet hier wel. Op de markt was ook nog een leuk cocktailbarretje met hangplekken. Heerlijk, overal waar je komt, je hebt overal wel een praatje.

p.s. nog bedankt voor de verjaardagsreacties.
p.s. oma, helaas we zijn nog geen vingerhoedjes tegengekomen, maar we blijven zoeken.

• 21 Januari 2010 - 08:17

Pa En Ma:

de laatste week is begonnen,geniet er nog maar goed van,wij zijn heel blij om jullie weer te zien we missen jullie,liefs pa en ma.