De toerist zijn in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu De toerist zijn in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu

De toerist zijn in Luang Prabang

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

10 Januari 2010 | Laos, Luang Prabang

Wat een feest om hier te ontbijten, ze hebben hier stokbrood en croissantjes, mmmm lekker. Vandaag wilde we de omgeving gaan bekijken. We hebben samen met de 2 nederlandse meiden een tuktuk gehuurd die ons de mooie (maar toeristische) plekjes ging laten zien. Eerst naar het mooiste tempelcomplex van de stad. Het is hier een andere stijl dan in Thailand, met heel veel tekeningen van mozaik, daar kan je lang naar kijken. De tweede tempel was ook mooi, alle oranje gewaden hingen buiten te drogen. Ook kon je hier les krijgen over het Boedhisme. Het werd al aardig warm en dus gingen we naar de watervallen. De watervallen waren 30 kilometer van de stad vandaan en was door de bergen heen, dus mooie uitzichten over de Mekong waar we veel waterbuffels zagen. Ook hier hebben ze veel rijstenvelden. Echt een plaatje, met tientallen plateaus en aan de top een grote waterval van 30 meter. We konden ook bij een aantal watervallen zwemmen in het water. Koud, maar wel lekker verfrissend. Cees heeft nog een klein ongelukje gehad. Hij liep een bergje op daar viel hij, het bandje van zijn slipper was gebroken. Het viel erg mee te vallen en liep op zijn bloten voeten weer terug. Maar later zijn z'n teentjes toch gaan opzwellen en blauw geworden. Niet gebroken maar waarschijnlijk wel gekneusd. Maar ja, Cees is een bikkel ..... dus dat komt wel goed.
Op de terugweg gingen we nog bij een Laotiaanse bergstam (katholiek) op bezoek. Zo schattig, er lag een baby'tje van een week oud. Alle kinderen probeerden je zelfgemaakte armbandjes te verkopen, Cees konden de verleiding niet weerstaan en heeft flink uitgepakt door voor Sonja een armbandje te kopen van wel 5000 kip! (omgerekend is dit 40 cent). Als dat geen liefde is... Cees moest weer naar de kapper, een fransman (Jerommeke)die we hadden ontmoet in ons guesthouse had een tondeuze bij zich. Maar het leuke was dat een van die nederlandse meiden ook de tondeuze over haar hoofd ging halen. Echt lef, maar het staat haar goed, ze lijkt nu op G.I. Jane. Op de markt gingen we eten, ze hadden echt vanalles maar Cees hield het gewoon bij een stuk kip. Terug lopend naar het guesthouse kwamen we nog een Nederlands stel tegen die we ook vaker tegenkomen (het is net een dorp) dus dat was nog even een afzakkertje met z'n alle nemen bij een restaurantje.

• 11 Januari 2010 - 13:34

Nico Enpaulien:

hoi cees en son mooi hoor wat jullie allemaal zien en al die kleine verschillende plaatsen zijn juist het leukst hier is het nog steeds koud en dat blijf nog zo let je wel goed op je teen gr en dikke kus van ons o hebbeen 2 potjes groene tijgerbalsem voor jullie staan hoef je dat niet te kopen als je het al niet gadaan had voor wessel hadden we ook meegenomen nog veel plezier en tot het volgende mooie verslag