Monnikken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu Monnikken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu

Monnikken

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

11 Januari 2010 | Laos, Luang Prabang

Het was vanochtend vroeg opstaan want om 6.00 uur komen de monnikken in lange rijen door de straten. Hier staat de bevolking eten uit te delen, vooral rijst. Dit is heel bijzonder om te zien, het zijn er honderden. Na het ontbijt waren we nog moe dus hebben nog even bijgeslapen. In de middag een massage genomen, dit keer een Lao-massage, iets anders dan een Thaise- massage, maar ook erg lekker. Op het heetst van de dag hebben we de grote berg in het midden van de stad beklommen, dus gelijk aan onze conditie gewerkt. Er stond een tempel op de berg, maar het mooiste was het uitzicht, alle kanten van de stad kon je zien, ook de Mekong. Gelijk nog even slippers gekocht voor Cees (want die waren kapot), gelukkig zijn ze hier wel commercieel ingesteld want maat 45 hadden ze. Net nog even lekker op een terrasje gezeten en zo gaan we op de markt weer eten. Wat een leventje....

P.s. Ma gefeliciteerd met je 55 ste! verjaardag. Wij zullen er hier zeker op drinken.
P.s. Patries, hoe ging je examen???

• 11 Januari 2010 - 12:40

Margot:

Hé bofferds!! Cees alsnog van harte gefeliciteerd. Wat hebben jullie al veel meegemaakt en geschreven!! Leuk, leuk, leuk.
    Geniet nog lekker verder (dan genieten wij een beetje met jullie mee...).
    Groetjes, Margot
    P.S. Hoe gaat het met de foto's?

• 11 Januari 2010 - 17:31

Monique En Thijs:

Hoi globetrotters,

Leuk om jullie verslagjes te lezen en heel geruststellend dat ze voor Cees zelfs maatje 45 slippers hebben.

Veel plezier verder.

• 12 Januari 2010 - 09:27

Patricia:

Hey,

Nou me examen ging volgens mij wel goed. Nu nog even op de uitslag wachten. Zodra ik hem heb hoor je het.

Ben wel jaloers hoor op jullie.. Wij zitten hier nog steeds met sneeuw en ijs. En mis je wel een beetje hoor. Is erg leeg tegenover me.

Met blub en blob gaat alles goed, de kat heeft ze nog niet opgegeten.

Groetjes