De reis naar het zuiden is begonnen - Reisverslag uit Vangviang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu De reis naar het zuiden is begonnen - Reisverslag uit Vangviang, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu

De reis naar het zuiden is begonnen

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

12 Januari 2010 | Laos, Vangviang

Vanochtend gingen we weer heel vroeg ons bed uit. We konden het niet laten om nog een keer de 'monnikkenoptocht' te bekijken dus dat was weer vroeg uit bed. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van de 2 nederlandse meiden, we zijn toch 4 dagen met elkaar opgetrokken. Gisteravond hebben we nog uren aan de Mekong gezeten met een fles whisky. We hebben nog een aantal vallende sterren gezien. Zulke avondjes zijn echt heerlijk. Wat we vergeten te vertellen zijn is dat we bij de watervallen ook nog de aziatische zwarte beer hebben gezien (wel achter hekken, omdat ze met uitsterven bedreigd zijn). Vanochtend een zware rit gehad door de bergen, het was maar 250 kilometer naar Vang Vieng maar het was toch 5 uur karren. Het was wel een hele mooie rit, veel hoge bergen dus de uitzichten zijn prachtig. Onderweg kwamen we veel dorpjes tegen met alleen maar houten hutjes. Veel kinderen op straat die lopend naar school gingen. Ook veel loslopende koeien die op de wegstonden en de weg blokeerden. Het gaf een mooi beeld van Laos. Rond 13.30 uur kwamen we aan in Vang Vieng. Het is een klein dorpje met veel (engelse) toeristen. Toen we ons bed zagen zijn we gelijk even gaan liggen, we kwamen toch wat slaap tekort. Net nog even door het dorpje gelopen en een hapje gegeten, er stond een TV aan met Friends, we hebben er dus lang gezeten. We gaan zo nog even een naar een barretje om een potje te poolen en daarna gaan de oogjes weer dicht.

• 12 Januari 2010 - 15:38

Pa En Ma:

hoi cees en son.het is hiernu 16.30,ik ben net met oma naar de rouwdienst geweest ,van dirk de koning, was heel indrukwekkend. mijn verjaardag zit er weer op,was heel gezellig.van pa kreeg ik 55 mooie rozen lief hoor.oma krijgt een gehoor apperaat was echt heel hard nodig er gaat een wereld voor haar open liefs pa en ma en een lik van sam.

• 12 Januari 2010 - 16:59

Wessel:

zo stelletje levens genietsrs is wel uit te houden nou hier ook wel hoor not!!!! maar ja ha ha alles gaat priema bij julie thuis nou ik zou zeggen ga lekker nog effe door met genieten gr
    oja ook aan je teen

• 12 Januari 2010 - 19:59

Pieter En Anja:

Heey,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet nog van jullie reis.

Liefs

• 13 Januari 2010 - 13:32

Nico En Paulien:

hoi cees en son mooi he als je al die monniken ziet lopen neem er een mee naar huis smorgens om 6uur zet je hemm buiten wel met 3 schaaltjes dan natuurlijk en als hij voor alle 3 wat heeft laat je hem weer binnen overdag kan hij een beetje in huis rommelen wat wil je nog meer gaat het met je voet weer goed hier nog steeds koud o en natuurlijk gefeliciteerd met wessel ook al weeer 23 nou kijken weer uit naar jullie volgende verhaal een dikke kus van ons

• 15 Januari 2010 - 07:52

Carmen:

Ik sluit me aan bij Wessel. Geniet er maar lekker van!! xxxx