Slapen in het regenwoud - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu Slapen in het regenwoud - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu

Slapen in het regenwoud

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

15 Januari 2010 | Laos, Vientiane

Gisteravond kwamen we de president nog tegen. Niet in het echt gezien maar wel in zijn dikke auto met veel politie ervoor en erachter.
De wekker ging om 5.30 want om 7.00 uur ging het vliegtuig naar Pakse, dit plaatsje ligt onderin Laos. We hadden met de tuktuk chauffeur van gisteren om 6.00 uur afgesproken want normaliter beginnen ze hier iets later. En ja hoor, 6.00 uur stond hij op ons te wachten, in Laos komen de mensen hun afspraak goed na. Het vliegveld steld niets voor, 2 incheckbalies waar je gelijk aan de beurt was en je tassen werden achter de baliemedewerkers neergezet. Bij het inpakken van de backpacktassen kwam Sonja erachter dat er een hele grote dode spin in haar tas zat, waarschijnlijk was dit de spin die we op de slowboat hadden gezien. Vloeistof mag gewoon mee als handbagage, hier zijn ze niet zo bang voor een aanslag. We konden gewoon lopend naar het vliegtuig van Lao Airlines in de trotter staat dat dit niet een hele goede vliegtuigmaatschappij is (heel fijn om te weten...). Maar na 1.5 uur vliegen kwamen we aan in Pakse, een kwartier later zaten we al in een minibusje naar Tad Fane (dit is een gebied in het regenwoud met watervallen van 200 meter). Wat een natuur en de watervallen waren echt indrukwekkend. Voor het eerst verbleven we een nacht in een resort, het is niet veel anders dan een guesthouse maar we hadden een wel een eigen hutje op palen met varanda en een super uitzicht. 's Middags stond er een trekking op het programma. Het waren zulke smalle paadjes die stijl naar beneden gingen. Elke boom die we konden pakken pakte vast want anders hadden we heel hard onderuit gegaan, we hebben er erg om gelachten. Gelukkig hadden we een privetrekking want nu konden we stoppen wanneer we daar aan toe waren. Het begin was heel zwaar en dat komt vooral omdat wij dit klimaat niet gewend zijn. We hebben bovenaan de watervallen gestaan en onderaan, gezwommen en beesten geopserveerd. Je hebt hier beesten en planten die wij in Nederland nog nooit hebben gezien. Het is heerlijk om in de natuur te zijn, we werden er helemaal rustig van. Ook zijn we door de koffie en thee plantages gelopen en als we straks weer thuis zijn krijgen jullie een lekker Lao-theetje. 's Avonds was het ook erg rustig, alleen de waterval konden we horen. Na het eten hebben we voor ons hutje lekker gelezen, even bijkomen, we leken wel een stelletje bejaarden...