Happy Birthday Sonja! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu Happy Birthday Sonja! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ceesenson - WaarBenJij.nu

Happy Birthday Sonja!

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

18 Januari 2010 | Laos, Vientiane

En vandaag ging Cees voor Sonja zingen, helaas geen taart want die verkopen ze niet op dit eiland. Ja voor het eerst jarig zijn in de tropische warmte, beetje onwerkelijk. Vandaag hadden we een fiets gehuurd en gingen we over het eiland fietsen, nou ja je kon beter zeggen hobbelen. Een hele simpele fiets die te klein was voor Cees met hadremmen die het niet goed deden. Alle kleine dorpjes zijn we afgegaan en hebben ook een bootje gehuurd op de Mekong te varen. We hebben de roze zoetwaterdolfijnen gezien. Ze sprongen niet hoog maar ze waren wel dichtbij. Het is heel moeilijk om daar een foto van te maken maar het bewijs is er wel. Elke klein bootje dat we instappen is niet waterdicht. Onderweg wordt er met een bakje water uitgeschept, we zijn nog niet gezonken dus het zal wel werken. We hebben ook nog gezwommen in de Mekong bij een groot strand, heerlijk verkoelend. Cees had alleen weer pech, weer zijn slipper kapot en we waren aan de andere kant van het eiland waar geen slippers verkocht werden. Bij een tentje hebben we naald en draad gevraagd en geprobeerd hem te maken, een goede tijdelijke oplossing. Cees had bij het tentje het geweldige uitzicht van een vrouw die haar zoon van bijna een jaar borstvoeding gaf, Cees keek alleen wel een beetje moeilijk. Bij een tempel hebben we voor het eerst een non gezien, ze was ook geschoren en was gekleed in het wit. Toen we terug waren bij ons hutje een lekkere koude douche genomen. Gelijk de was gedaan, heerlijk deze 5 weken, je hoeft het alleen maar af te geven en een paar uur later krijg je het schoon terug. Ze wegen je was en per kilo betaal je, maar op dit eiland was het anders. Ze hebben hier geen weegschaal dus wordt het vastgepakt en geschat, als je het er mee eens bent dat wordt je was gedaan. Ook alle guesthouses worden hier gesponserd door Lao-beer, overal hangen uithangborden met de namen van de guesthouses en groot erboven Lao-beer. Cees dacht de eerste keer dat dat de naam van ons gueasthouse was. 's Avonds voelde Sonja zich jarig. Met 3 engelse en een candadees gingen we uiteten, lekker Lao-whisky gedronken en werd er toch nog Happy Birthday gezongen.