The nightwalk - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu The nightwalk - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

The nightwalk

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

11 Maart 2011 | Costa Rica, Santa Elena

10 maart 2011

Vanochtend werden we om 7.00 uur opgepikt door een minivan. Even een paar dagen geen strand meer. Het was een ruige rit, veel bergen, onverharde wegen en ook nog met de veerpond anderhalf uur. We reden echt in diepe dalen en over hoge bergen. Om 13.30 kwamen we aan in het bergdorpje Santa Elena, de uitvalbasis voor het national park Monteverde. Cees had een foldertje in Montazuma meegenomen van een hostes in Santa Elena. De buschauffeur heeft ons afgezet bij het hostel en de hosteseigenaar kwam om gelijk verwelkomen. Het is een leuk hostes, ruime houten kamers, gratis ontbijt en gratis internet. Dat spreekt ons als hollanders natuurlijk gelijk aan. Gelijk de mail gecheckt en we hadden een leuk mailtje ontvangen. We zijn oom en tante geworden van ons nichtje Maud. Wat een babynieuws allemaal want voordat we vertrokken heeft Danny ons verteld dat Sanne ook in verwachting is. We hadden voor 's avonds gelijk een nighttrekking geregeld dus de middag konden we zelf het dorpje verkennen. Sonja was nog een beetje in de stress want we hadden ons 8gb kaartje al volgeschoten en met het 2gb waren we al bezig en het 2e 8gb kaartje kon ze nergens vinden. Alle tassen overhoop gehaald maar geen kaartje gevonden, gelukkig hadden ze hier in 1 winkel die het verkocht. Het is echt een heel klein dorpje, je kan binnen 10 minuten een rondje lopen. Je ziet hier veel taxi's, minivans en ATV rondrijden. De nighttour begon om 17.30 een half uur voordat het donker wordt. We hebben o.a. gezien: vogelspin, 3 luiaards, vuurvliegjes, kikker, 3 verschillende slangen, 4 wandelende takken en goudkevers. De goudkever ziet er echt uit alsof hij in een gouddompelbad heeft gelegen. Cees heeft hem snel in zijn broekzak gedaan, want de goudprijs is gunstig. Het is heel bijzonder om in het pikkendonker in het woud te lopen, je hoort vanalles, de meeste beesten zijn ook 's nachts actief. Sonja vond het af en toe een beetje eng maar dat kwam vooral omdat Cees haar vaak liet schrikken. Als afsluiting nog een pizza gegeten, ze waren alleen megagroot waardoor de helft nog overbleef, we kregen de rest mee zodat we morgen een lekkere lunch hebben.

• 11 Maart 2011 - 22:38

Hilke En Vincent:

super leuk om jullie verhalen zo mee te kunnen volgen maar echt geloof ons, kom zo snel mogelijk weer terug naar Nederland want hier is het zo fijn en mooi! Echt, jullie missen zoveel hier! Zo fijn dat we weer terug zijn, een paradijs hier! Maar goed, geniet nog maar zo goed als jullie kunnen daar en dan zien jullie het wel weer als jullie terug zijn. Wij zijn kei blij dat we weer hier terug zijn...eindelijk weer in ons eigen land...hehe