Cowboys - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu Cowboys - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

Cowboys

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

12 Maart 2011 | Costa Rica, Arenal

12 maart 2011

Vandaag gin de reis weer verder. We werden om 8.00 uur opghaald door een minivan. Weer over onverharde wegen en door de bergen. De reis was behoorlijk hobbelig want Sonja werd zelfs een beetje misselijk. Na 2 uur hobbelen kwamen we aan bij het arenal lake. Daar staken we met een bootje het meer over. Uiteraard weer veel groen om ons heen en we hadden uitzicht op de vulkaan. We waren al eerder hier geweest maar toen regende het. Vandaag was het droog maar we een beetje bewolk, is het hier bijna altijd. De gozer van ons hostes in Monteverde had ons een hostes aanbevolen. We werden hier afgezet en we hadden een mooie ruime kamer met weer een hele grote douche en het was maar 20 daollar. Hier hebben we gelijk een paardrijtocht geregeld. Zo makkelijk hier allemaal.

Na een uur werden we door de hosteseigenaar afgezet bij een ranche. We hadden een eigen cowboy tot onze beschikking. Dit was de eerste keer dat Cees en Sonja gingen paardrijden. We hobbelde rustig de berg op en hadden weer mooi uitzicht. Daarna gingen we in de draf en dat ging ons ook aardig goed af. Sonja had natuurlijk weer een eigenwijs paar en ging uitzichzelf in gallop. Sonja scheet in haar broek, gilde hard en dacht dat ze eraf zou vallen. Dit gebeurde gelukkig niet, ze had beter eerst een lesje bij Patrica kunnen nemen. Uiteindelijk kwamen we aan op de top waar we 2 toekans hebben gespot. Dit zijn ook een mooie kleurrijke vogels. Vanaf de berg liepen we naar beneden waar we onderaan de waterval terecht kwamen. Hier hebben we lekker gezwomen en zagen ook schol forellen zwemmen, Sonja is bijna van haar angt voor vissen af. Teurg naar boven lopen was behoorlijk zwaar.Na ong. 300 grote treden kwamen we hijgend en zwetend boven aan. Daar ging de rit met de paarden weer verder. Sonja had aangegeven zo rustig mogelijk naar beneden te gaan. De gids heeft de hele weg rustig naar haar gehobbeld en ze had haar paard ook onder controle. Cees nam het laatse stukje een sprint met zijn paard en was al een paar minuten eerder op de ranche. Cees voelde zichzelf ook echt een cowboy. Ze hadden ook nog een mooie tuin met vlinders en kikker. Wij hebben 2 verschillende gifkikkers gezien, rood-blauw kikkertjes en groen-zwart kikkertjes. Het was heel bijzonder om deze mooie kikkertjes te zien.

s Middags bij een leuke barretje aan de sangria gezeten en uiteindelijk hebben we daar ook lekker gegeten. Dit is echt het vakantiegevoel.Geen verplichtingen en alleen dingen doen waar we zin in hebben. Pura Vida!

• 13 Maart 2011 - 08:42

Pa En Ma:

Cees en Sonja, wat een leuke verhalen. Zo te lezen zal het voor ons ook wel een mooi vakantieland zijn. Wie weet ? En wat fjn om weer opa en oma te zijn geworden en jullie ook gefeliciteerd met Maud. geniet maar lekker de laatste 2 weken.

• 13 Maart 2011 - 15:43

Paulien:

ha cees en son wat en mooie verhalen weer en zo veel dieren die jullie al gezien hebben we willen best geloven dat je het zelfs met fotoos niet ken laten zien de natuur daar wij zijn met de honden lekker naar de zee geweest het is hier best lekker weer nu had son wel op dat paard willen zien zitten zie het al helemaal voor me gr en nog veel plezier

• 13 Maart 2011 - 19:03

Lies:

Hoi Cees en Sonja,
    Dat Cees een stoere vent is, dat weet ik wel maar dat Sonja zo stoere meid was, dat wist ik niet.
    Genieten doen jullie in iedergeval wel,
    dat lees ik aan al jullie verhalen, geweldig!
    Son: ik tel al af dat je terug komt, maar doe jij dat nog maar niet hoor, veel plezier nog !! X je blokgenoot

• 13 Maart 2011 - 21:09

Debby:

Even wat tijd over op het werk en dus snel nog even kijken of son en cees wat meegemaakt hebben. Het is weer super om te lezen. Wel veel mooie natuur en wat een hoop bijzondere dieren die jullie zien!!! Jullie boffen maar. Trouwens gefeliciteerd met jullie nichtje Maud. Leuk nog een meid in de familie!!
    Geniet er nog maar van!!! Enne niet te bruin worden he!! ;-)
    Liefs Deb

• 15 Maart 2011 - 11:11

Fred,Patty,Mees,Maud:

Hoi Cees en Sonja,

Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Jullie hebben het goed naar jullie zin. Hier gaat alles goed. Maud maakt het goed en met moeders gaat het ook goed. We hebben net een rondje Hekendorp gedaan en Maud ligt nu heerlijk te slapen.

Liefs van ons