Weer een mooie stukje Costa Rica - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu Weer een mooie stukje Costa Rica - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

Weer een mooie stukje Costa Rica

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

15 Maart 2011 | Costa Rica, Tortuguero

13 maart 2011
Vandaag ging de reis verder naar de carribean coast. Om 8.00 uur stond de minivan voor onze deur. Een hele vrolijke chauffeur bracht ons samen met een tica (costaricaanse vrouw) naar Tortuguero. Onderweg vertelde hij ons alles over de omgeving en maakte zelfs een ommetje om ons groene leguanen te laten zien. Op 1 plek zagen we er een stuk of honderd liggen in een paar grote bomen. We kwamen ook nog langs veel bananenplantages, deze worden ook aan Nederland verkocht. Ook ananasplantages waren in overvloed, dit hadden we nog nooit gezien. Het was een rustige rit, veel asveld, heuveltjes en platteland. Rond 12.30 kwamen we aan bij de rivier. Tortuguero is alleen te bereiken via het water. Met een klein taxibootje vaarden we door de wateren van de jungle waar we weer veel gezien hebben. De kaaimannen lagen op de oevers, de witte reigers stonden weer in het water, de apen hoorden we nog weer brullen en de jungle is helemaal ongerept. Alle bomen die in het water zijn gevallen laten ze gewoon liggen en daar groeien weer bomen of planten op. De tocht duurde een half uur langer omdat het water laag stond, maar dat was geen straf. Het dorpje ligt tussen de jungle en de carribean sea en heeft slechts 2000 inwoners en er rijden geen motervoertuigen. We hebben een leuke cabin gevonden aan de zee. Er hangt een hele relaxte sfeer en de mensen zijn hier ook wat donkerder dan in de rest van Costa Rica. Het zijn vooral immigranten vanuit de omliggende landen/eilanden. Uiteraard moesten we weer eten, dus bij een soda ons middageten naar binnen gewerkt. We hebben een rondje gelopen door het dorpje en lange weg met restaurantjes en winkeltjes en terug via het strand. Binnen een uur heb je alles gezien. De zee is hier sterk dus je mag maar tot je middel het water in. De hangmatten hebben we ook weer gevonden en 's avond bij een restaurantje met riverzicht weer lekker gegeten.