Gids nodig? - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu Gids nodig? - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

Gids nodig?

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

15 Maart 2011 | Costa Rica, Tortuguero

14 maart 2011
Vanochtend weer vroeg uit de veren want om 6.00 gingen we met een gids in een roeiboot de kleine wateren in de junlge verkennen. De moterboten mogen niet in de kleine wateren daardoor is het heel stil waardoor we veel dieren zagen. We zagen o.a. tukans, spidermonkeys, brulapen, een bijzondere hagedis, veel grote vogels en veel kaaimannen. Bij 1 kaaiman kwamen we heel dicht bij, nog geen meter bij hem vandaag, gelukkig kon Sonja zich achter Cees verschuilen. Het was een hele mooie tocht. Na ons ontbijt lagen we om 11.00 al op het strand, lekker lang in de branding gelegen, daar kunnen we echt geen genoeg van krijgen. Cees is nog even naar de kapper geweest, echt grappig want er kwamen een aantal meisjes stiekem om de hoek kijken en later stonden ze om Cees heen en en moesten veel giebelen, z'n baardje van 1.5 weerk is er gelukkig ook weer af. 's Middags gingen we het national park in. We moesten verplicht regenlaarzen aan ivm de slangen! Geen gids gehuurd, Cees die wist de dieren nu zelf wel te vinden. En ja hoor, hij heeft goed werk verricht. Hij heeft gespot: de reuzenwesp (heel gevaarlijk), de 3 teenige luiaard, spidermonkey, brulapen, een slang en een viper (een adder) en dat allemaal binnen een uur. Dus hij is vanaf nu te huur voor 50 euro per uur. Terug zijn we via het strand gelopen en hoopte nog een reuzenschilpad te vinden, het seizoen om ze te spotten is pas eind maart maar we hadden van een tico gehoord dat ze er gisteren 1 gespot hebben van 2.5 meter. Helaas hadden we ze niet gezien, ach je kan niet altijd geluk hebben. s' Avonds weer bij het zelfde restaurantje als gisteren gegeten en we lagen weer vroeg in bed.