Kapitein Cees - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu Kapitein Cees - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

Kapitein Cees

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

16 Maart 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

16 maart 2011

Vandaag ging Cees big game vissen. Om 7.00 uur dobberden we al op de zee. Je kan in heel Costa Rica vissen maar big game vissen kost gemiddeld tussen de 300 en 500 dollar pp. Heel duur maar Cees wilde dat heel graag doen. We hadden weer geluk want via via konden we nu met een fransman mee voor maar 150 dollar in totaal. Sonja ging ook mee om de foto's te maken. Hier had ze al heel snel spijt van, ze is zeeziek geworden, bij het varen ging het wel maar vooral bij het dobberen werd ze kostmisselijk. Maar toch maar even volgehouden. Al snel had Cees een kleinere vis gevangen, een vis die familie is van de tonijn. Deze vis werd gebruikt om de grotere vissen te vangen zoals de barracuda's en de haaien. Helaas na 2 uur kreeg we bootpech, we hadden problemen met de zuurstofpomp. De kapitein moest bij de moter blijven om zuurstof toe te voeren en Cees werd benoemd tot kapitein, dat ging hem goed af. Eenmaal aangekomen op het strand ging het weer beter met Sonja en de fransman nodigde Cees uit om morgen nogmaals te vissen. Hopelijk morgen meer geluk. Nog lekker bij het strand gehangen en met de fransman een hapje gegeten. We zaten in een tentje op het dak dus we hadden leuk uitzicht op de hoofdstraat. Verder vandaag een beetje gerelaxt en gaan vanavond nog een drankje doen met de fransman.

• 17 Maart 2011 - 06:02

Paulien:

hallo mensen van het goede leven nou jullie hebben weer zat gezien mooi he als je zo de natuur ziet alles nog zo als het hoort te zijn en dan dat lekkere weer helaas word het hier weer kouder nou nu gaan jullie je eigen daar zeker vestigen nu cees al als gids aan de slag ken en dan kan son de reisverslagen er bij maken en natuurlijk als fotograaf beginnen nou hopelijk heb je morgen meer geluk met vissen en son als je ook weer meegaat hoop dat je niet ziek word ben het gelukkig nooit geweest als we de zee op gingen nou geniet nog heel veel want het gaat al weer opschieten de laatste week gaat altijd heel snel jammer genoeg veel plezier en tot jullie volgende verslag gr en een dikke kus van ons

• 18 Maart 2011 - 17:29

Pa :

Sonja, dat zeeziek worden heb je van niemand vreemd! Ik kon er ook van van. Nog mooie planten en bloemen gezien? We blijven je volgen.