Bastimentos is geweldig - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van ceesenson - WaarBenJij.nu Bastimentos is geweldig - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van ceesenson - WaarBenJij.nu

Bastimentos is geweldig

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

19 Maart 2011 | Panama, Bastimentos

18 maart 2011
We hadden ons voorgenomen om geen wekker te zetten. We hebben een lange nacht gemaakt want we werden om 8.00 uur wakker. We hebben gelijk onze spullen gepakt omdat we van dit eiland afwilden. Er rijden hier auto´s, is groot, veel uitgaansgelegenheden en heel commercieel. Dus we hebben de taxiboot gepakt en na 10 minuten stonden we al aan wal op het eilannd Bastimentos. Het is een heel gezellig eilandje, geen auto´s, veel houten hutjes, 1 pad waar iedereen aan woont, veel honden en kinderen op straat en de mensen hebben een brede glimlach, echt een heel gemoedelijk sfeertje. Een rasta jongen hielp ons om een leuk onderkomen te vinden, hij heeft ons gebracht naar een leuk hostel, helemaal van hout, kamer op de 2e verdieping, gezamelijk balkon met hangmatten en uitzicht op zee. We voelden ons hier gelijk thuis. We zijn het straatje ingelopen en ook al is het een straat maximaal 15 minuten lopen, we hebben er een uur over gedaan omdat iedereen ons aansprak. Bij een klein supermarkje hebben we vers kokokbrood gekocht, heerlijk ontbijt.
We zijn met een Belgisch echtpaar op survival gegaan. Het strand is 25 minuten lopen over een klein modderig weggetje door de bergen. Twee honden liepen gezellig met ons mee, we kwamen wilden paarden tegen en moesten 10 minuten door de modder kruipen want het was erg glad. Het strand is mooi, geel zand, helder blauw water en leuke golfjes. We hebben een tochtje gemaakt over het strand en door de jungle en zo kwamen we op leuke kleine strandjes. De zeesterren zijn hier goed vertegenwoordigd. Heerlijk nog even geluncht op het strand en zijn daarna samen met het belgisch echtpaar, de twee honden die geen meter van ons af zijn geweken en een israelische meid teruggelopen naar ons hostel. Op ons gezamelijk balkon zat een engels stel waar we nog een paar uur mee hebben geklets en uiteindelijk hebben we ook met z´n vieren gegeten bij een tentje op het water met reggaemuziek.

• 19 Maart 2011 - 21:56

Chris:

Hallo luitjes het gaat goed zo te lezen en zo te horen hebben jullie het naar jullie zin en willen jullie nog niet terug.Laat me even weten wanneer jullie precies terug zijn in Grecia zodat ik Ronald op de hoogte kan stellen.groetjes en nog veel plezier Chris en Rosemary.

• 20 Maart 2011 - 12:29

Nico En Paulien :

hallo jongens nou jamer dat het vis tochtje niet door is gegaan voor cees maar meschien was son wel heeel blij nou we hopen dat jullie in panama net zo genieten als in costa rica maar dat zal best en door de modder kruipen is erg goed voor je huid he je ben gelijk al je ongedierte kwijt de varkens doen het ook dus wat let je nou het gaat al aardig opschieten nog maar een week en je zit al weer thuis geniet nog zoveel als je kan en blijf bij valse apen uit de buurt gr en een dikke kus van ons