Little game fishing - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van ceesenson - WaarBenJij.nu Little game fishing - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van ceesenson - WaarBenJij.nu

Little game fishing

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

21 Maart 2011 | Panama, Bastimentos

19 maart 2011

Vanochtend heerlijk door het straatje gelopen, lekker ontbeten, alles op z'n gemak. 's Middags gingen we met een lokale visser mee. Het was een klein bootje en samen met een canadees ging Cees de vissers helpen. Sonja ging mee voor de foto's want ze hadden gezegd dat we alleen op rustig water zouden varen. Eerst werden er sardientjes gevangen met een net, dit mag in Nederland al lang niet meer. Sonja vond deze visjes al niet zo fijn en we zaten toch op wild water helaas. Sonja werd al een beetje misselijk en de Canadees begon al over te geven. Na een uurtje hadden de canadees en Sonja het wel gezien en werden teruggebracht.

Cees ging nu met de vissers het echte werk doen. Met een lege plastic fles met daaraan draad, lood, haakjes en sardientjes gingen ze vissen. Eerst waren ze naar een snorkelplek gegaan, daar werd een stingray gevangen. De vis was behoorlijk sterk, ze moesten de fles loslaten en met vis er nog aan. Ze zagen de fles drijven en zo konden ze met een andere visuitrusting (fles en draad) de vis toch vangen. Daarna zijn ze verhuisd naar een andere baai omdat het druk werd met snorkelaars. Daar ving Cees een catfisch en vanaf dat moment was het knallen. Toen vingen ze de ene naar de andere baracuda. Na 8 barcuda's had Cees nog een kleine baracuda aan de haak maar deze werd door een hele grote baracuda (ze hebben trouwens grote tanden) zo door doorgebeten. De helft bleef aan de haak en daar is verder mee gevist. Verder heeft Cees nog een grote koningsmakreel, een red snaper en een opblaasvis gevangen (zie finding nemo). Om 18.00 uur hielden ze het voor gezien en ze waren tevreden over de vangst. Het is geen big game fishing maar het was super leuk om met de lokals mee te gaan. Cees kreeg een gedeelte van de vangst mee, dit heeft hij gegeven aan een restaurant waar we gelijk ook ginge eten. Vroeg naar bed want op het water varen is behoorlijk vermoeiend.