Pfff - Reisverslag uit Santa Gertrudis Sur, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu Pfff - Reisverslag uit Santa Gertrudis Sur, Costa Rica van ceesenson - WaarBenJij.nu

Pfff

Door: Cees enSon

Blijf op de hoogte en volg ceesenson

21 Maart 2011 | Costa Rica, Santa Gertrudis Sur

20 maart 2011

Vanochted ging de reis weer terug naar Costa Rica. Om 6.30 uur werden we door de 2 viervoeters 'uitgezwaaid'. Ze zijn geen 10 meter van onze zijde geweest in de twee dagen dat we op het eiland verbleven. We zouden ze zo mee naar huis willen nemen. De eerste boottocht ging naar het hoofdeiland want daar lag een andere boot op ons te wachten die ons naar het vaste land bracht. Eenmaal aangekomen op het vaste land stond er een amerikaanse busje voor ons klaar waar we met z'n 13e in moesten. De tassen gingen op het dak en dus maar hopen dat ze goed kunnen knopen. In een grotere plaats konden we een uur later de rechtstreekse bus naar San Jose pakken. Bij de douane moesten we uit de bus en onze paspoorten laten controleren. De bus reed wel gelijk door dus die stond op costaricaanse bodem met onze bagage op ons te wachten. We hadden gelukkig weer geen problemen bij de douane dus na een uur zaten we weer in de bus opweg naar San Jose. We waren een beetje in slaap gevallen en opeens stond er politie voor ons neus, paspoortcontrole ivm opsporing naar illigalen. Gelukkig we waren legaal in Costa Rica en mochten blijven zitten. Na 2 uur kwamen we aan in Limon. Een grote havenstad, dit was de laatste keer dat we in Costra Rica de zee zagen, snik snik. Het was even een korte plaspauze en daarna ging de rit weer verden. Het laatste stuk was weer door de bergen, erg mooi maar daar reed de bus niet hard. Uiteindelijk kwamen we aan in San Jose, het was al 16.00 uur. We hadden geen flauw ideen waar we uit waren gestapt, het was een in een buitenwijk en veel taxichauffeurs vroegen waar we naar toe moesten. Gelijk Chris maar gebeld en die kons ons vertellen waar we de taxi moesten nemen om uiteindelijk de bus te pakken naar Grecia. En eindelijk om 17.00 uur kwamen we aan in Grecia, wat een tocht, de hele reis hebben we hooguit 5.5 uur gereisd naar de volgende bestemming, maar hier kwamen we niet onderuit. Chris stond ons al bij het busstaiton op te wachten. Gelijk een hapje met z'n alle gaan eten en daarna bracht Chris ons naar ons huisje. Hier hadden we de eerste 2 nachten ook al geslapen en voelde een soort als thuis komen. We waren gesloopt en dus sloten we onze ogen weer vroeg.